Det går

Bra för Vincent just nu och vi ser en annan lugnare pojke här hemma. Oklart vad det beror på egentligen men huvudsaken är ju att han mår ok! Han är glad och omtänksam. Han är stolt över sina framsteg i självkontroll och självbehärskning. Börjar känna att även jag vågar släppa lite på gardena på jobbet nu. Vågar låta mobilen ligga lite och känner inte samma krypande oro när klockan börjat närma sig ett. 
 
Just nu är det också nedräkning inför vår resa som börjar kännas verklig. Alla längtar verkligen och Vincent är riktigt taggad att få komma iväg och inte minst till Rom. Han var uppe med oss en lördag själv när både Flisan och Milton somnat. När vi såg Colusseum blev han intresserad och vi plöjde bilder och filmer. Ikväll när Flisan var på scouter såg han Madagaskar-filmen med oss och minsann om inte där fanns en lång scen med just Colusseum. Vincent tjöt högt!
 
Flisan är ju så rolig ibland.. scouterna är med blandad grupp varav en flicka, Malou, som är en riktig vilda-Hilda.. ett underbart energiknippe. Flisan som är rätt lugn blir ofantligt upptaggad av Malou och är i taket och snurrar oftast när jag hämtar. Idag gick jag in och var med en kort stund mot slutet. Pratade med den kanontrevliga läraren och då studsar min dotter fram och ropar att han skall gifta sig med hennes mamma som är singel och supersnygg. Alltså det är inte ofta jag rodnar men Flisan bara fortsatte och fortsatte. Jeeeses.. Jaja.. Vi skrattade gott och jag fick ta ett snack med Flisen sen om vad som är ok att säga och vad som inte är ok..
Hon trivs iallafall på scouterna och vi trivs med aktiviteten! Mysigt.. och lagom.. nära..
 
Imorgon blir det långdag för mig som vanligt 07.30-19.00. Brukar ändå gå väldigt fort med anledning av att jag är både i Höllviken och i Vellinge. Imorgon har jag dessutom ärende i Malmö mitt i så det blir ett himlans farande.
 
På torsdag skall Milton få följa med mig till jobbet för att vara modell för vår broschyr klockan 9. Är så osäker på om han skall få vara med hela dagen eller inte.. jag jobbar 7.30-14.30. Samtidigt så har vi gruppmöte med alla kollegor och någon chef 2 timmar 11.30-13.30. Vet inte vad alla tänker och säger om jag släpar med mitt barn dit! Men samtidigt att köra honom tillbaka tar 45 min t/r minst. Så.. det känns ju otroligt onödigt och jobbigt för honom. Han borde somna 11.30.. typ.. om jag har tur..
 
Usch vad tycker ni? Vad hade ni gjort? Kanske ska maila min chef och höra om hon tycker det är ok. Jag har jobbar över flera dagar så jag har iallafall flex att ta av. I värsta fall om det inte fungerar får jag väl helt enkelt åka hem med honom!
Hmmmm.... 
0 kommentarer