Tråkigt!

Jag har en lite galen livsfilosofi gällande mina barn. Jag vill lära dem att ha tråkigt. Låter knasigt jag vet men min övertygelse är att för att orka med dagens höga tempo där träningar, uppvisningar, skola och många sociala relationer har högsta status så måste man ibland få lov att ha just tråkigt! Låta kroppen hinna ifatt själen helt enkelt. 
Idag är Vincent på restaurang med sin kompis från skolan, Oscar. Sötare kille får man leta efter, nästan granne till oss (!) och passar så fint ihop med Vincent! Båda älskar att prata, mycket... och länge.. om allt möjligt. Så de sitter och pratar och pratar när de ses och sen går de och bygger hus och designar världar på datorn tillsammans. Sötaste pojkarna! 
Idag har därför Felicia fått instruktion om att vara hemma, utan kompis, med sin fruktansvärt TRÅKIGA mamma.  Döden säger Flisan.. men jag ser i hennes ögon något annat 😅👍🏻😍
Vi ska baka en tårta till oss alla ikväll och Flisan ska få göra det mesta! 

(null)

(null)


0 kommentarer