Sol!!

Miltis och jag träffade våra nya kompisar idag. Otroligt roligt och mysigt tyckte vi båda två! Hann precis komma iväg i tid och var på minuten och hämtade barnen i skolan. Blev som vanligt ett litet extrabarn med hem idag vilket bara var roligt. 

Ikväll blev det spontangrill där alla åt som hästar. Så härligt att se barnen verkligen proppa i sig medan terassdörren står öppen och solen lyser. Mmmm
Efter middagen blev det powerwalk med grannen. Miltis satt i vagnen och kämpade mot sömnen lääänge. Han är så med nu och så sugen på allt. Framförallt att gå! Han ställer sig utan stöd nu och kan hålla balansen någon sekund. 
Ikväll blev det också planering för alla Felicias uppvisningar och extraträningar i vår. Jag tror att jag räknade till 5 föreställningar, två olika, och en hel bunt med extraträning. Det blir hektiska veckor nu framöver i vår. Skolan har helgöppet som vanligt, snart valborg, Kristi Himmelfärd.. Kräver sin kalender och kalenderplanerare kan jag säga.. 
Gäller också att planera in luft nu känner jag när jag tittade på planeringen fram till juni.. Framförallt Felicia behöver sin återhämtning och vila när det är såhär mycket. 
 
Imorgon får hon skippa gymnastiken iallafall eftersom hostan inte vill ge sig. Hon fick dansa ikväll men det var inte alls bra för henne 😔 
Imorgon kommer också en riktigt gammal vän sedan minst 10 år tillbaka på besök. Ska bli så roligt att träffas! Jag tror att vi bokat in minst 3-4 gånger de senaste månaderna att ses men turats om att avboka pga sjuka minisar. Men nu! Hoppas jag 😅 

Nix nu är det dags att sova här. Inatt somnade jag klockan två efter att Vincent haft riktig växtvärk, fick vetekudde och alvedon efter många tårar. Han lyckades väcka Felicia som var allmänt orolig av alla hormoner i kroppen, misstänker jag iallafall, hosta, snuva och att några flickor i hennes klass sagt att jag råkat ut för en bilolycka den dagen då jag var på vc med Milton och blev så sen till hämtningen.. Sådant kan skapa oro i en liten nioårings kloka hjärna. 
Så nu är det natti natti!
0 kommentarer