Update

Tänkte att en update var på sin plats.. :)

Helgen har gått ganska så fort. Mamma fyllde 70 år och hade sin fest för familjen hemma hos dem. Himla mysigt faktiskt. På söndagen var det stor släktfest i Sjöbo och mamma och pappa var jättesnälla och körde mig hem. Mådde sådär och fick ligga ner i princip hela mammas fest.. Vägen upp till Kristianstad var inte helt enkel nämligen och vägbulorna triggade igång en hel del förvärkar och ryggont som satt i hela kvällen. Fick därför skippa Sjöbo.. det gick bara inte.. 
Vägen hem gick jättemycket bättre i baksätet på mammas och pappas bil som hade mer stötdämpning och fluffiga säten. Det är lite meckigt just nu med kroppen måste jag erkänna. Den vill inte alls lika mycket som jag vill och jag är ganska så begränsad, Har en hel del förvärkar och har svårt att röra mig på grund av ryggen mer än några steg i taget. Blir lite rastlös här hemma av att vänta. Tur att jag har familjen hemma som är hur fina och Goa som helst. Gud vad det betyder mycket när man har det lite tungt. 

Idag hämtade Flisan och jag en del kläder som jag köpt second hand i Svedala. M och Vincent körde sedan och hämtade en matkasse på Citygross som v beställt denna veckan. Tänkte att vi kunde behöva litet projekt.. 
Det blev SÅ kanon så ni anar inte. Barnen älskade maten och var alldeles till sig av att laga och smaka nytt och hjälpa till!
Vincent hjälpte till att göra skirat smör till spättan och potatisen och båda berömde maten såå under tiden vi åt. Undrar om de är lite extra söta också eftersom att de vet att jag har ont.. Strunt samma.. 

Nu har Flisan och jag bakat en superfin kaka med nektariner tillsammans. Ska strax bli dessert och filmvisning framför tv'n. 

Lycklig att jag har familjen som verkligen är stöttade och har så stora hjärtan och tålamod alla tre. Båda mina små hjärtan sover för övrigt uppe hos mig i sovrummet fortfarande och M är överlycklig över att ha fått flytta ner i Vincents rum i lugn och ro hahahaha. Tokiga familjen!

0 kommentarer