Måndag

Idag började dagen igen med en sovmorgon. Bästa mannen 😍

M gav barnen frukost under tiden jag sov en extra stund och gav sig sedan iväg på en timmas promenad/egentid. Vi hade hur mysigt som helst jag och barnen fram tills 5 min innan stackars M kom hem. Flisan hade blivit hemskt långhårig och jag satte kökssaxen i hennes lugg. Precis när jag var klar sade hon: Jag vill ha snedlugg! 
Det kunde vi inte göra mycket åt och katastrofen var ett faktum. Det gräts och allt var misär när M traskade innanför tröskeln. Stackars Vincent stod mitt i kaoset där jag försöker fånga in Flisan, arg som en geting, för att visa att hon kunde ha snedlugg även om håret inte var snedklippt. 
Kaos.. 
Nåväl.. det blev BRA när jag väl fångade in henne och kunde visa. Då skämdes hon och förvandlades till världens mest skamsna 8-åring.. Så istället fick jag då i en halvtimma försöka förklara för henne att jag förstod och att det absolut inte var någon fara att hon betett sig illa förut det var fullt begripligt! 
Sen blev det bad och vi skulle ju träffa Bamse.. Vincent älskar ju Bamse.. (?)
Som ni ser nedan så älskar han honom så mycket att han blev totalt skräckslagen och gömde sig under badlakanet 😂
Nä det blir ju aldrig som man tänkt sig när man har barn eller hur?! 
Sen blev det shopping med hela familjen. Shopping med barn innefattar alltid MUTOR! Fast med det vill jag också säga att det faktiskt är väldigt roligt att handla mutor.. Felicia hittade äntligen en blus med pandor (hon är ju lite smått besatt av pandor..). Dessutom en hel karta med massor av häftiga örhängen. Hon var sååå nöjd ❤️
Vincent i sin tur fick med sig en Peppa Pig bil från en leksaksaffär där han och hans far spenderade en rääätt god stund 😂 dessutom såklart den största ballongen som fanns att tillgå i godisaffären. Så nöjda barn åkte hem med fattiga föräldrar som själva fick 5 min innan vi körde hem att rafsa åt oss några reafynd.. 
underbar dag ändå som ikväll har präglats av barnens enorma kojbygge i sovrummet 😍

0 kommentarer