sista kvällenkänsla

Vi hade verkligen en underbar dag både igår och i förrgår. Idag var tanken att vi skulle varit ute i trädgården hela familjen och fixat med den nya odlingspallkragen vi faktiskt hittat här en bit bort. Jo visst hade vi kunnat köpt en ny pallkrage men det där att hitta, laga och sedan se hur fint det blir. Det är faktiskt lite mer känsla i det. 
Imorse vaknade jag av att det ringde kl 6. Minns att M gick upp och därefter minns jag att Flisan kom in i sängen och vi somnade om. Nästa sak jag minns är att Vincent ropar inne från barnrummet. Mammaaaaa, pappaaaaaa!! 
Jag rusar upp och M är borta. 
Ligger en lapp på bordet. Jag måste jobba.. hela dagen.. 
Usch kände nästan hur fjantigt ledsen och besviken jag blev. M och jag jobbar hela helgen och barnen skall till Kristianstad idag. Jag har bett om dispens att få hem dem på söndag kväll eftersom måndag morgon kl 07 går mitt tåg till Göteborg. Där ska jag bo på hotell två nätter med jobbet och kommer hem sent på onsdag kväll. Vid nio tror jag.. Dvs.. det blir en timma med barnen på söndag kväll innan de måste gå och lägga sig och därefter ser jag dem inte förrän på torsdag kväll. Jag börjar tidigt och åker innan de vaknar på torsdag morgon. 
Huga.. jag är inte bra på att vara ifrån dem så länge. Har klumpen allan i magen. Känner att det hade varit fint att vara tillsammans hela familjen idag. 
Gnäll gnäll..
Idag komemr iallafall mormor och morfar tidigare och vi skall fixa till trädgården tillsammans. 
Vilka hjältar de är. Nu får jag skärpa mig och inte börja gråta på kuppen. Det hade verkligen varit katastrof för barnen så det tänker jag minsann inte göra. 
Snuffsar ihopa mig och tar en kopp kaffe.
0 kommentarer