Fort..

Är inne i en sådan där period där tiden går så fort. Lånar till mig fem minuter denna morgon för att skriva under tiden gröten svalnar. Drabbades igår av tanken. Men jag missar livet när jag började tänka på att vardagen bara rullar på utan att jag hinner tänka efter och njuta av de där underbara stunderna nära barnen och mannen i mitt liv. 
Allt är bra.. det är väl det.. då tar man allt så lätt för givet..
Idag blir det kvällsjobb för mig och därför tidig och lugn mysmorgon med barnen.
Njuter.. av allt.. 
Vet att strax är det dags för alla överdragskläder och overaller att kläs på. Men det är då det.. 
Nu är nu och nu är Flisans favorit havregrynsgröt till frukost. Har fått så många kramar och kärleksfulla strykningar redan. Det är sådan jag lever av.. Barnen låg länge och kelade imorse. Jaja.. tre minuter men allt är relativt. Flisan strök Vincent kärleksfullt över armen och sade: Du är världens bästa lillebror Vincent. Vincent låg helt stilla och bara njöt. Sen sa han "å du är världens bästa storasyster Fälicia".
Det är en bra start.. det ska jag tänka på hela dagen och längta. Imorgon klockan fyra åker vi till Kristianstad. Denna helgen är struken sedan länge i almanackan som "Schönishelg". Det behövs för nu i en och en halvmånad har helgerna återigen varit fulla med roliga saker men ändå fulla. Så nu behövs Schönishelg minsann. Vi, jag och barnen, tjuvstartar med två dagars uppladdning hos mormor och morfis.
Längtar.. nu havregrynsgröt!
0 kommentarer