Lördag! Och så ett söndagshej på slutet :)


Lördagen inleddes med en tur på spårvagnen till en marknad en bra bit bort. 


Marknade var kanske inte så mycket i sig men det är alltid roligt att titta på folk och känna av lördagsglada människor. Härlig stämning och livemusik som spratt i kroppen.


gick ganska fort att ta sig igenom marknaden och vi gav oss in mot stan igen..


lite sardiner på en äkta sardinrestaurang någon?


eller en portion Fado?


härliga gator


blommande ljuvligt doftade apelsinträd
så fuktigt att det rök ur munnen när vi andades
och ändå hade jag bara linne av den tryckande fuktiga och varma luften


M försökte se om han kunde plocka en apelsin


det gick inte så det fick bli fikastopp på ett café
ljuvliga fikor till ljuvliga priser!


man kan fika sig igenom dagarna här vilket vi också gjort..



har byxorna krympt i solen?
;) mina har..


spelande farbror med sina hundar




hissen


och fnissen


vi har verkligen haft roligt på denna semestern!




köpte finvin på vägen hem
äkta portugisiskt


och så blev det såklart massor av paket till barnen
Disneys "Violetta" en äkta väska till Flisan..
inte var den grann inte ;) 
men hon kommer att bli överlycklig!
vi blev fattiga ;)


Vincent får lite blandat


tröja till Flisan


och halsband


jag shoppade loss på min favvisbutik!
Två tröjor och två par byxor!


och nu klämmer inte byxorna mer! Kanske det som är tricket när man är på semester i kak-heaven-land *hihi*
ett par beiga och ett par svarta.. pyjamaslook. Yes!


Nu är det strax dags att bege sig till flygplatsen. Flyget går 16.10 lokal tid. Vi flyger först med TAP till Bryssel och därefter med Air Belgien till Köpenhamn. Tåg till mitt garage och därefter bilen him!
M jobbar imorgon och själv har jag gjort ett arbetspassbyte med mig själv och har redan jobbat arbetsdagen imorgon. Tjo! Så jag är ledig och börjar 10 på tisdag. 
Saknar barnen mucho.. en tår i ögat ibland (kan skylla på nedrans pollenallergin som jag drabbats av nu på sena år..).
Det ska bli underbart att träffa dem igen imorgon. Se där nu kom allergin igen ;)

0 kommentarer