Finaste Flisan

Blev idag med sprillans ny pyjamas minsann! Och SÅ lycklig hon blev för den :))
 
 
(oj ser ni mannen i kalsongen..?)
  
Annars har dagen verkligen flugit iväg. Möten och fixx eftersom jag tar kompledigt på torsdag eftermiddag och är fri ända tills på måndag morgon. Jisses så underbart! Men med tanke på att jag nu är borta från jobbet till måndag var det tvunget att storstädas bort så att jag kunde lämna med gott samvete. Blev till att jobba över lite men vad gör det när man får en hel eftermiddag fritt på torsdag?
Denna veckan flyger annars verkligen fram precis som jag misstänkte med massa kul infodagar, kurser och resor/långledigt som närmar sig. Härligt och oj vad det ger massor av energi.
Idag fick vi lära oss om psykoser under eftermiddagen och imorgon och övermorgon blir det två dagar barnsamtalsutbildning i Alnarp. Imorgon kväll är det ridning som vanligt och jag antar att det blir min tur att laga middag. M har blivit kanonbra på det där med att fixa kvällsmat vilket är en enormt stor lättnad. Härligt att dela på matlagningen (och förskolelämning/hämtningarna) nu när vi båda jobbar. Blir betydligt enklare och roligare.
Idag fick hela familjen äta Martins tortellini med köttbullar i tomatsås. Det var MUMS! (på rikigt!)
Jag kunde såklart inte låta bli att baka heller så till efterrätt idag blev snabbt ihopameckad tårta. Kanske inte den vackraste jag sett men god :) 
Det bästa av allt var att Vincent idag åt med god aptit utan några som helst problem. Nu undrar vi alla.. Vad hände?! Var det köttbullarna.. Var det pappas matkonst... Var det månne tanken på att få se en av sina favvisvuxna Mollys pappa Christian som kom på snabbvisit här ikväll som gjorde det.
Strunt samma bara det håller i sig! Vi andra kunde för första gången på veckor (kändes det som..) koppla av och idag njuta av maten!
0 kommentarer