inte riktigt van

  1. vid att ha en son med nattskräck.. vill inte vänja mig heller.. Minst två gånger varje natt vaknar han nu och skriker i en blandning av skräck och raseri.
  2. vid att faktiskt trivas med att jobba kvällspass (!) Underbara mornar med barnen!
  3. med så fina kollegor att man lite då och då släpper tanken på att "jag klarar mig minsann bäst själv". Kollegor som dessutom byter ett pass, bara sådär, när man behöver! (imorgon blir det kväll för mig igen och 16 dec dagpass!)
  4. att känna att man faktiskt är vuxen och kan bestämma lite allt möjligt. Tusan vad kul med Teneriffaresan och imorse gjorde jag hutlöst onyttig frukost till mig och barnen :) Ha! Alla nyttopoliser!
  5. att ha tid till lite allt möjligt på kvällarna efter åtta. Jag säger bara damtidning, sug på den ni (!) Fådd av mycket fin kollega dessutom.
  6. att se maken gå runt som ett Halloweenspöke av nattskäckssonen i kombo med förkylningen 
  7. att se sig själv, särskilt efter kl 3 på dagarna, gå omkring som ett Halloweenspöke av nattskräckssonen och den jedra förkylningen
  8. att se det ständiga behovet av piffiga matlådor
  9. att stå och laga rotmos, bara sådär, en tisdagkväll klockan åtta.. Guess why..?
  10. Kalasångest.. Ny företeelse för mig som brukar älska kalas och att fixa för släkt och vänner. Vad har hänt? Var tog all motivation plötsligt vägen?!
0 kommentarer