Fick ändå bli en sväng ut idag

Mmhum jag har myror i brallan men det är faktiskt också så hemskt att en sväng iväg med bilen kan vara ren vila. Hemma med kidsen är det verkligen full fart ständigt. Tja om jag inte parkerar dem med varsin surfplatta men det fixar inte mitt samvete mer än när jag verkligen måste. Så det får bli när jag lagar mat på solo-föräldrakvist och inget annat. 
Iallafall hade jag idag målet att kika på det nyrenoverade Maxi i Västra Hamnen. Kommer ihåg när min kompis L för några år sedan pratade i lyriska ordalag om hur exklusiva varor de skulle ha och så kul det skulle vara att handla där. Jag som då var mitt i "vi-äter-bara-falukorv-för-att-spara-till-hus" nickade och tänkte stilla för mig själv.. In my dreams..
Men nu minsann, nu känner jag precis som fina L kände för något år sedan. Attans så kul att komma dit och botanisera i varor som inte finns på det gamla vanliga Ica vid jobbet..
oj som vi handlade roliga saker.. Vad kul det var att kika runt med kidsen nöjda i vagnen!
Och nöjda.. det var de verligen!
 
 
 
 
0 kommentarer