Härdsmälta

Och nu undrar ni säkert över vad och varför och jag vet bara inte vad jag ska svara.
Det var bara så att det ordet fanns där längst fram på fingerspetarna och ville bli skrivet.
Maken sitter i soffan och tittar på Montassamis. Känner mig sprudlande förälskad i honom när jag hör hans fina skratt. Fina maken som kan göra mig så förbannad stundtals.
Manlighet.. säger jag bara och oförmåga att planera för barnen som en kvinna (jag!) kan.
Hmm..
Men så är han så fin att jag bara förlåter honom rakt av!
Öh, frågor på det..? dagen idag?
Jag jobbade hemifrån och jeklar i havet vad jag jobbat. Borde fått dubbelt betalt efter effektiviteten. Med prinsen sittande på ena sidan bordet och jag på andra. Prinsen med snuvan hängande ner i bordet och jag men fåniga svarskommentarer när han pratade på. Det gick.. men oj vilken match det var att jobba hemma! Hämtade Flisan på förskolan och drog till stan för att på mindre än fem minuter (sant!) köpa ett fodrat regnställ till henne. Drog till IKEA för att lämna barnen till maken som tog över glatt. Drog till Triangeln för att leta parkering för att ta på mig rollen som smakråd till fin vän. Gav upp efter några varv i kaosartad trafik..
Drog till Mobilia för att spana in det nyöppnade fina köpcentrat. Var sådär impad. Helt ok.. ännu ett center.. Fick med mig två burkar kondenserad mjölk och ett halsband hem.  
Otroligt rolig middag på restaurang med två mycket roliga och fnissiga vänner innan de drog vidare på bio och jag drog hem till familjen för att hjälpa till med snuvig läggning av barn.
Utdelning av liten present till söt och glad pepparkaka som blev om möjligt ännu mer lycklig efter presentutdelningen.

Mycket tidig morgon för att hinna med så mycket som möjligt innan prinsen vaknade
 
 
undrar ni över mössa...?
Fråga inte ;)
 
Världens finaste tjej körde prinsen till värmeljusen innan vi åkte hem. Snabbaste IKEArundan iår..
på många sätt ;)
 
 
tjej som vet hur man rattar en vagn
 
 
"ok, jag skall titta här, vaktar du honom mamma..?"
 
 
så nöjd.. så nöjd är hon min fina flicka
 
 
hejhej!
 
 
hann hem för att hjälpa till med nattningen
 
 
en glad pepparkaka!
 
 
 
som numera har hela familjen runt halsen :)
Pappa, Vincent, Flisan och mamma
 
0 kommentarer