jag är en pysseltok

som ibland nästan måste stoppas för att inte gå helt bazurk på pyssel. Kan liksom inte stoppa mig själv. Har jag väl kommit igång så fortsätter jag tills jag stupar. Och nu.. Vincents kalas i antågande och två jobbdagar nästa vecka. Det innebär förbereda...
Massor med förberedelser med mat och pyssel och idag har jag tillsammans med minisarna gjort flaggvimpelgirlang och en finfin girlang med Vincets namn. Blev riktigt bra om jag får säga det själv ;)
Så nu är det redan kalaspyntat och kommer vara ända fram tills vi kommer hem från semestern i Stockholm. Vincent sprang runt och pekade på flaggorna och ropade "Vincents kalas, Vincents kalas!" Inte vet jag hur mycket han förstår egentligen av vad som vänta skall men vi pratar mycket kring det nu så att han skall vara förberedd nu på fredag. Igår förklarade vi det här om sången att man sjunger för födelsedagsbarnet. Vincent blev så till sig att han riktigt rodnade och knappt vågade titta på oss. När vi väl började sjunga födelsedagssången sken han verkligen som en sol!
M och jag satt uppe inatt och spånade om resan. Funderar på att ta en kort båttur nu när kryssen gick så bra och barnen älskade krysskonceptet. Får se vad vi hittar. Testade att lämna över rodret (haaa haa) till maken igårkväll så att han skulle boka men då blev det plötsligt svårt. Hmm.. kanske får fixa det själv ändå ;)
Idag har vi iallafall varit hemma hela dagen. Hur ofta händer det?!
Får se om vi verkligen klarar det hela vägen till mål i säng ikväll ;)
Imorgon blir det en märklig avskedsdag på jobbet. Sista dagen på Enis någonsin. Tyvärr men jag är helt säker på att jag kommer trivas bra på mitt eget jobb när jag går tillbaks 1 juli. Men innan dess ska det ju bli semester wohooo!
Fy så kul det ska bli!
Nix nu är det kaffepaus här innan jag somnar över tangentbordet.
0 kommentarer