den knasiga tjejdagen del 2

tja.. så efter lite funderande och mys så bestämde vi oss gemensamt för att åka till Gröna lund utan killar!
 
 
det gjorde ju inte ont någonstans om man säger så i min karuselltokiga kropp! Flisan var så lycklig när M kom och hämtade upp oss för att köra oss till stan. För först var vi tvugna att inhandla två stycken tjocktröjor eftersom det var lite kyligt i luften och en slarvig mamma hade tänkt det var onödigt att ta med mer en en..
 
 
ok mamma nyckelpigan är lite väl modig för mig men ok..
 
 
försöker puscha Flisan lite att bli mer modig och lyckades faktiskt att få upp henne helt ensam i Parierhjulet!
 
 
så nöjd hon var med sig själv efter den bedriften! Och så rätt jag kände att jag hade.. Var ju tvungen att ge henne en pytteliten present också eftersom hon varit så HIMLA modig!! Ni skulle sett hur hon fick stå kvar två rundor för att samla mod..
 
 
 
 
men sen blev vi ju hungriga och saknade vår killar lite.. så vi ringde och som av en händelse så satt de redan på båten på väg till oss. Lyxlunch på restaurang ;) *korv-pommestallrikar* blev det och därefter sprang jag och Flisan till Teatern! 
 
 
Flisan var helt inne i föreställningen. När jag började sjunga högt till "Jag går och fiskar" (som var en del av showen) tittade hon djupt imponerad på sin mamma. Hur kunde mamma den?!!
Jag växte några centimetrar av stolthet ;)
 
 
Sedan kom äntligen killarna efter att ha mumsat upp sina pommes. Som vi saknat dem! Det blev karusell för oss alla tre. Flisan visade oss genast till hennes Pariserhjul där Vincent och jag fick klara instruktioner om hur det gick till. När vi snurrade ner för första gången så blinkade Flisan till den supersöta tjejen som körde hjulet och sade : "nu är det två rundor till!" Eftersom Flisan var lite tveksam till att åka själv förra gången fick hon lite extra lyxbehandling av den kanontrevliga karusellföraren.
 
 
 
Vincent som ju saknat mamma lite ville genast "upp i luften med elefant".
Karusellen som Fisan tyckt var FÖR läskig..
 
 
han älskade det.. men jag var mer orolig för att han kunde kasa ur och höll krampaktigt om hans midja..
Flisan ville ha spunnet socker.. chokladhjul och en massa kul.. Hennes pappa som är en riktig chokladhjulstok följde glatt med. Men spunnet socker.. njaaa.. lyckades hitta en ersättare somvar mindre kladdig!
 
 
 
 
sen blev det ju båt hem!
 
 
Vincent tyckte att resan var så faschinerande! Han fullkomligt älskar att räkna (?) och kan nu räkna till femton (?!) utan att staka sig.. INTE mina gener..
 
 
som jag saknat honom bara dessa timmar..
 
 
tur att Flisan var så sönderkramad att jag fick gosa Vincent utan minsta gruff
 
 
0 kommentarer