Längtar!

Ååå vad jag längtar till helgen denna veckan. Kanske är det för att M hade jour förra helgen och jag var lite trött i kanten. Kanske är det för att den känns så nära nu när det redan är minifredag på torsdag. Helgen kommer i vilket fall spenderas i finaste Dege som nu bör ha ett stänk av vackra höstfärger.
Planen är att packa på torsdag morgon. Luncha och hänga lite med Soffipropp och Mollybus på eftermiddagen i Beijan och därefter hämta M och åka så tidigt det går.
Ska försöka packa ner en hel del (läs så mycket det bara går..) från garaget och packa in i minsta skrymsle på bilen. Tiden går fortare än man kan ana och snart är det faktiskt dags att börja tänka på packning och flytt. Eller det gör vi nog redan en hel del förstås.. Jag har utvecklat en mycket dum vana att vakna vid tre-fyra och strukturera packning i huvudet. Kokosboll kan man kalla mig som håller på på det viset men ibland kan man liksom inte stoppa sig själv..
Helgen skall spenderas en hel del med familjen och på lördag/söndag ska även Helena och Ola bo  Degebergahuset!
 
Igår var det meningen att vi skulle åkt till Christina och hennes goa småfisar i Arlöv. Hade ju värsta planen men redan vid sju på morgon fick jag reda på att Theodor var sjuk. Efter två veckors magsjuka och en halsfluss var jag inte jättesugen på att utsätta min lille skrutt för ännu fler baciller. Valde att stanna hemma och messade Jenny och co. om de ville komma hit på frukost/lunch istället. Efter en hel del planering och omplanering kom vi fram till att IKEA-fika nog var den bästa planen. Flisan och Daisy hade hur roligt som helst. Philip hängde lite i sin vagn och Vinnepinnen satt och småskrattade nöjd hela rundan.
När det var dags för Vincents slummer vid fyra åkte vi hem och jag lagade middag. Började redan då känna att jag saknade den därade bönan som jag hängt med hela eftermiddagen. Skickade ett sms och en kvart senare stod allihopa igen utanför dörren sugna på tomatsoppa och pizzaslizar :)
Hade jättemysig kväll och flickorna hade så otroligt kul tillslut att ingen av dem ville skiljas från den andra. Fick nästan hålla i Flisan för att hon inte springa bort och dra ut Daisy ur bilen när det var dags för dem att åka hem. Gudarna vet vad de höll på med flickorna här hemma men det var någonting med "myrjakt" med en pincett från doktorslådan (?)
Ljuvligt att se dem ha sådär kul!
Idag är planen mest att ta det lugnt och penicillinvila. Var en intensiv dag igår och imorgon har vi även då en fullspäckad dag med brunch hos Lina så fort vi vaknar. Kör samma koncept som förra gången :) Imorgon kväll kommer Lovisa och Håkan hit på mittiveckanmiddag och ikväll.. ja ikväll är det..
 
MUMMYNIGHT!!!
 
Avslutar med bild på en annan längtan än helglängtan.. Flisan utanför IKEA igår som längtar hett efter Daisy
 


0 kommentarer