Vinkade precis hejdå till familjen

M kom hem vid 12 idag och tanken var att vi:
1. Skulle åkt till Degeberga och samtidigt kört en massa saker till Kristianstad.
2. Skulle gått på tekniska museét
Kan säga att båda planera är inställda..
Istället har jag legat på en madrass på golvet sedan jag gjorde våfflor till brunch till kidsen. man kan ju undra hur jag tänkte där egentligen när våffelosen låg som en dimma över köket.
Huga!
Flisan ville också ha sin "overall" när både Vincent och jag geggade runt i våra..
 
 
Titta mamma "kladd"!
 
 
"Mmmm" sa Vincent och kastade bak huvudet i ren njutning..
 
 
Lite pilligt dethär..
 
 
Men jepp, den där biten ska vi ha!
 
 
Som sagt.. örk.. Men jag hade ju lovat och de älskar ju våfflor småfisarna..
Vincent somnade precis som vanligt efter maten och Flisan och jag satte igång och spanade av internet på lite kalasgrejjs till hennes kalas. Ja nu tycker ni nog jag är attans tidigt ute men tanken är att kalaset skall gå av stapeln i mitten av november.. Ingen aning om hur lång tid frakten tar men lika bra att planera när man ändå ligger ner en hel dag!
Anledningen till att det blir kalas i november är såklart att vi flyttar till Degeberga därefter. Flisan är nu totalt inställd på att ha ett SPINDELMANNEN-kalas. Fast hon säger såklart Spidermaaaankalas med väs på rösten och amerikansk brytning.
Hmm.. Jag tänkte fjärilar.. princessor.. feér och annat fjantigt.. ja ni vet sånt som tjejiga jag gillar.. Men, vill tösabiden ha ett Spidermaaan-kalas så får hon det. Det är hennes kalas och inte mitt!
Hittade en massa kuliga sidor med tillbehör i massor och lilla jag gick igång lika mycket som om det vore till vilket fjärilskalas som helst. Ska bli jättekul att planera och självklart ska hon ha kalas så mycket som hon (och de andra på förskolan..) pratar om kalas nu.
När Vincent vaknade från sin middagsslummer anslöt han till Flisans och mitt fredagsparty under täcket. Tja så himlans mycket party var det ju inte.. Jag låg och Flisan hämtade pussel efter pussel som vi hjälptes åt med.
När Vinnepinnen kom fick han syn på Spidermaaaan-korten till dominospelet och ville genast gärna ringa mormor..
 
"Momo" säger Vincent och rabblar ur sig en himlans massa rappakalja
 
 
Här har vi hängt mest hela dagen
 
 
När lunchen var undanplockad av världens finaste make och Flisan kallt konstaterat att vi INTE hade handlat fredagsmys var det dags att smsa inköpslista till maken. Båda barnen kläddes och försökte som vanligt att jeklas så mycket de bara kunde med den fredagströtta fadern.. Fniss.. Man FÅR inte skratta men det finns klara fördelar att vara den som är van att handskas med de här vildingarna.
 
Flisan skulle ha klämmor och halsband..
 
 
fadern suckade i hallen..
 
 
Vincent anslöt till badrumsgruppen.. fadern suckade ännu mer..
Jag vill också ha mamma!
 
 
med stjärnor!!
Livet är hårt och orättvist Vincent..
Du hade gärna fått om du inte försökt äta upp halsbandet det första du gjorde..
 
 
Nu är huset tomt och ödsligt och jag ska försöka sova en liten stund innan fredagsmysarna kommer hem!
 
Som om jag inte var tillräckligt gråvit redan så valde jag att adda ett litet gråbeiget filter ;)
 
 
bye bye och nattinatti
 
0 kommentarer