Hade en sådan där

Eftermiddag igår som kommer gå till historien.. Mötte upp familjen Veris utanför Flisans förskola. Vera hade blivit lovad att få följa med och hämta och man kan lugnt säga att hon tog sin uppgift på största allvar. Hon liksom studsade in brevid mig och Flisan blev alldeles överförtjust över att se henne där. Flisan lovade Vera att hon skulle komma och hämta henne inom en mycket snar framtid :)
Barnen på Flisans förskola tycker också att det var spännande med en liten flicka som hämtade Flisan och undrade genast om det var Flisans storasyster. Hihihi
Efter hämtningen bar det av till Vellingeblomman och sedvanligt körde jag åt H.. fel.. Menmen.. vi kom fram en kvart senare efter att ha cirkulerat några rundor i Vellinge centrum.
Fikade i det mysiga kaféet med alla fyra minisarna. Gick jättebra!
Men när vi kom fram till "spökhalloweenrundan" slutade det att gå så bra. Flisan flippade bokstavligt talat ur och storgrät. Hon var livrädd och backade ut från entrén trots att jag försäkrade att hon inte behövde gå. Det gick så illa att hon trillade baklänges över en pytteliten stenmur och slog sig rejält i lille gumpen. Ledsen var fönamnet och jag och minisarna, utom modiga Vera, fick stå utanför och vänta medans Vera och Lovisa gick spökrundan.
Vet ni.. jag måste erkänna att jag var ganska glad över att slippa. Förra året tyckte jag själv faktiskt att den där rundan var ganska obehaglig. Gillar inte alls att bli skrämd..
På vägen hem stannade vi i Västra Ingelstad och visade tomten för Lovisa och co. Mina två små sov som stenar i bilen.. Var så härligt att få visa vår tomt för Lovisa som varit med i planeringen av husköp under så många år. Kunde liksom inte låta bli att själv studsa upp och ner när jag visade runt. Jepp hur fånig som helst var jag säkert..
Känns bara så hemma på tomten nu.. så hemma, så rätt och vårt!
0 kommentarer