Det finns inget

finare eller mer betydelsefullt än en glad familj och fina vänner.
Det sitter jag och fiffilurar på denna morgon som började väldigt tidigt för fru Schön. Vaknade när M duschade imorse lite innan sju och kunde helt enkelt inte somna om. Låg och funderade på veckan i stort och kanske särskilt igårkväll då vår härliga tjejkväll på Meloa blev av. Jenny och hennes granne, som jag aldrig tidigare träffat men gillade skarpt, kom hit och hämtade upp vid fem. Innan dess hade det hunnits med jobb och storshopping till makens jobbfrukost för min del. Passning av två småfisar under jobbpasset av finaste farmor och farfar blev en succé även det och jeesus vad barnen såg ut att ha haft kul när de kom hem!
I vilket fall blev det min och Jennys favvisbutik Emmaus till en början och därefter shoppade vi loss på Meloa.
Alla nio fina flickor kom och så roligt vi hade!
Kände ett lyckopirr av att se alla fina goa flickor ha mysigt ihopa och dessutom hade alla utom två, som jag inte kände, en speciell plats i mitt hjärta. Åh så bra allt blev!
Butiken bjöd på vin och tilltugg som jag knappt hann smaka. Men vilken ljuvlig Cicci-affär! Massa fillijoxx med smycken och inredning till lagom pris!. I slutet av shoppingen smsade M några gånger. Han hade haft pizzamiddag med Sparrisarna där hemma och nu var det dags att natta småkottarna som inte ville somna. Intog först rollen som den goda mordern som skulle hem. Men just när jag skulle kasta mig in i Jennys bil kom jag på att jag mycket hellre ville tänka på mig själv och var inte magen lite pyttehungrig..?
Det blev restaurang Davidshall, musslor och en stor öl (!) Gud så gott!
Så idag känns livet ganska ok måste jag erkänna. Dessutom tackade jag nej till jobb hela kvällen idag. Måste bara prioritera Flisan ikväll och min familjs eget fredagsmys.. Förra helgen saknade jag dem så det gjorde ont och hela veckan har varit så full att jag knappt hunnit sitta och gosa mina fina småkottar. Har lite dåligt samvete för att ha tackat nej men samtidigt känner jag mig ganska stark i min tro på mig själv och hoppas på att de ska kunna ta ett nej då och då för att jag vill prioritera familjen. Jobbade ändå 27 timmar förra helgen och har jobbat i vcekan.. När jag ändå pratar om jobbet så var jag på introduktion igår på utredningshuset igår och det kändes som att jag landade i något "rätt" på alla sätt. Det ska bli fantastiskt roligt att få arbeta där!
Nä som jag blubblar på..
Nu ska här drickas mer kaffe och plockas undan lite innan lillkotte vaknar.
Ska försöka hitta en snygg bild från igår. 
Fina flickor!
 
 
 
Sötisar vet inte om eller vilka som kan tänkas läsa dethär men *kram* på er och tack för en fantastiskt mysig kväll!
0 kommentarer