dåligt samvete

men över vad...?
Usch idag kom jag upp med en skum känsla i magen. Har haft en fabulös start på veckan men ändå finns känslan där. Flisan har inte alls varit sig själv efter helgen och trotsat till tusen. Dessutom har hon kissat på sig fyra gånger den senaste veckan vilket inte hänt på minst över ett år. Känner mig bekymrad och vet inte riktigt vad jag ska tänka. Pratade med fin vän igår som inte tyckte att jag skulle överreagera och att även äldre barn kan ha tillbakagångar vad gäller att kissa på sig.
Kände mig lugnad men ändå lite oroad. Jag vet att hon tog väldigt illa vid sig över att jag jobbade hela helgen och kanske har jag inte tagit mig så mycket tid som jag borde för henne sista tiden. Men ni vet jobb, vänner och allt annat som snurrar i huvudet gör att man faktiskt ibland bara inte orkar. Känner att jag måste prioritera henne nu ett tag framöver så att hon kommer på banan igen. Känner igen hennes beteende sedan V var nyfödd. Lite av samma ambivalenta väldigt vuxen\trotsig dagisungeflippar upp och ner i humöret.. Då var det när jag landade i min roll som mamma som ledde till att hon i sin tur landade. Antar att både M och jag varit bekymrade och lite annorlunda under den senaste tiden pga flytt, hans jobb, mitt jobb och den jäkla ac'n.
Stackars Flisan vilka knäppa föräldrar hon har.. Denna veckan är verkligen full men nästa. Då ska Flisan och jag ha tjejvecka och hitta på saker bara hon och jag!
Nu ska här fixas lite frukost för om en stund får vi besök :)
2 kommentarer
Mamma

Jag tror du tänker helt rätt eftersom Felicia måndag-tisdag ej skulle kissa när du frågade men följde snällt med Mormor och kissade.Inte lätt att vara allt för alla hela tiden men en mer omtänksam och fantastisk Mamma än du Cecilia får man leta efter så HÅLL UT.

Cicci

Fast hon kissar alltid när man väl går iväg med henne och kissar. Det är mest det där att hon alltid säger ifrån själv när hon behöver som fallit bort den senaste veckan. Det är det jag vill ska komma tillbaka igen att hon säger ifrån själv. Hmm.. får påminna henne lite oftare och försöka åka iväg lite mer bara hon och jag på kvällstid/helger igen. Tack för två mysiga dagar mamma <3