Yeesboxx!

Idag blev det hemmadag med start på vårdcentralen. Ombokning av tid från 8 till 9 gjorde att båda kottarna fick hänga med mamma. Om det var enkelt tja.. hmm.. hade nog varit något enklare om de varit friska men wellwell. Man har väl varit på VC förr ;)
Kottarna kände igen provtagningstanten och hon kände igen dem. "Hej Flisan" sade hon glatt och skickade iväg mig medans hon glad i hågen ensam tog hand om småkottarna vars ögon tindrade när hon tog fram presentboxen!
Lite skoj blev det faktiskt och alla gick därifrån alldeles med ett leende på läpparna.
Det går ingen direkt nöd på mig. Men om ni undrar vad det är så kan jag berätta att man faktiskt kan bli "allergisk" eller vad man nu kan säga mot sina piller. Jepp vi är en liten skara som lyckas med detta men jag är alltså en av dem. Hoppas må lite bättre snart när jag och kottsson hämtat receptet efter Vinnepinnens lunch. Vi andra intog vår under tiden han sov lunch på grund av.. svältrisk!
Det är SÅ skönt att Vincents talutveckling nu tagit hästprång nu bara på några veckor. Nu är han tydlig med att säga vad han vill, dricka och äta, samt att tala om och i vissa fall säga till och ibland var han slagit sig. Han visar alltid men ibland han han säga "fot", "hand", "huvud" osv..
Hmm.. det säger en hel del om hur den lille busen råkar ut för olyckor också va..?
Nä nu ska jag gå och behandla dockan Molly som tydligen "trillat från vagnen för tjugo dagar sedan och måste opereras.."
Doktor Cicci på språng!
Todiloo
 
patient under behandling
 
 
Doktorn har däckat..
 
0 kommentarer