på väg..

Fars dag och middag i Tollarp. Inte farsdagsmiddag då utan gåsamiddag minsann! Fars dag firas inte av farfar Schön. Vi har iallafall stannat och köpt en lite söt porslinsängel till farmor som jag tror att hon kommer gilla. Änglar gillas mycket av farmor!
Hade en kanontrevlig kväll hos Sofia igårkväll. Barnen var galet trötta. Det blev ju lite rörigt med kalas, sofförsäljning och kalas igen igår i ett rejs. V sov inte eftermiddag och Flisan var våt av svett och hade ett humör och tempo som var uppe i taket och flög när vi hämtade henne. Hon kraschlandade ganske rejält vid sjusnåret igårkväll och ögonen nästan rullade på henne av trötthet. Vince var mest mammig och gosig och ville inte alls sitta själv och leka efter sex. Men trots detta blev kvällen hos Sofia ändå bra :)
Kul att träffa hennes kompisar som man bara hört om tidigare!
Imorse sov vi galet länge hela familjen efter den intensiva dagen igår. Hade planerat en tidig morgon och flyttlass men bestämde om och beslutade igårkväll att vi minsann behövde en rejäl sovmorgon allihopa! Tjugo i tio(!) vaknade barnen... Helt galet!
Själv gjorde jag ett tappert försök att gå upp Kl 8 för att inte ha svårt att somna ikväll (jobb imorgon) kan säga att jag misslyckades.. Lade mig och slösurfade på mobilen och tjong i ballong så måste jag ha somnat! Äsch en dags urkass sömn fixar man och jag har kort jobbdag imorgon. Annars är jag så märkligt fylld av tacksamhet över min familj idag. Igårkväll när M och jag gick och lade oss blev jag alldeles varm i hela kroppen. Tänk att man kan älska en man lika mycket i så många år.. Tittade på barnen, blev rörd av att se dem ligga och sova så gott.. Tror att det är viktigt att värdesätta det man har speciellt när man är mitt i en förändringsfas i livet och jorden gungar.
0 kommentarer