åååå

Vad man än gör så gör man lite galet.. Flisan hade ju ont i magen i torsdags och fick vara hemma från förskolan. Inte för att jag trodde henne utan för att det kändes rätt att låta henne vara hemma när hon verkligen inte ville gå. Ja och så hade ju jag separationsångest förstås.. Iallfall var allt hur tokbra som helst här hemma ikväll. Vi åt ostbricka med norska roliga ostar och den numera traditionsenliga söndagsjellon. Det var ju bara det att vi skulle outa att Flisan skulle till förskolan imorgon..
Körde den lite klämchecka varianten och så efter maten: Nämen Flisan ska du gå och ta fram kläder till imorgon eller ska kanske jag välja? (haaa haaa vilket roligt skämt tänkte jag osäkert med en hård klump i magen..) och tja svaret lät inte vänta på sig..
Ramaskri från midjehöjd:
Jag har ooont i maaagen jag vill iiinte gå till förskolan!! (I could ser tjat one coming..)
En kvarts storgråt och klamrande fast vid mina ben följde och ett upprepat rop: Jag är maaammmiiiig... (ej jo jag vet ville en sur trött röst inom mig svara samtidigt som det högg i hjärtat)
Fick till slut ner henne på jorden igen och lugnade henne med att jag (nog) inte ska jobba kväll i veckan. Att jag sen ska jobba dag kändes i detta läget som något onödig info.
Nåväl jag visste det innerst inne i onsdags kväll då jag lät henne stanna hemma öga suspekt magknip. Menmen.. i sanningens namn ångrar jag inte för en sekund att hon fick vara hemma!
Imorgon är tom på schemat vilket känns riktigt härligt. Imorgon kväll hämtar vi mormor (igen!) som ska passa småkottar när jag jobbar på tisdag. Herregud vilken snäll mamma jag har som ställer upp som hon gör. Ibland tänker jag att jag knappt vet om jag själv ställt upp i samma utsträckning om jag varit hon.. Hmm.. Fast jo det hade jag nog. Väldigt väldigt tacksam är jag iallafall!
Nu ska jag strax gå och natta mig själv i mitt öde hus. Pianot försvann i fredags och hyllan i köket idag. På söndag ryker soffan. Här börjar bli riktigt tomt. Undrar hur det går med väggen som ska muras om förresten. Har inte hört ett pip från föreningen sedan vi fick ner ac'n för några veckor sedan..
Nattinatti!
0 kommentarer