Om man hade

Berättat för mig för några år sedan att jag självmant gått med på att stiga upp klockan åtta en midsommarafton för att dricka kaffe själv..
Ja då hade jag troligtvis idiotförklarat dem..
Men så är xde iallafall och härligt är det dessutom!
Lite sliten knner jag mig iofs eftersom Martin och jag återigen har börat titta på bästaste serien. "True Blood". Rejs blev det igår då vi hade TVÅ hela avsnitt att titta på.. Och tja sent blev det också med ostbricka och hallonsoda i sängen efter tolv..
fast tja det var värt det iallafall. Tur var nog att vi skippade hela det andra avsnittet och slog av tv'n innan ett iallafall annars hade jag nog inte varit uppe nu ;)
Igår var annars bara den finaste dagen på länge måste jag säga. Känns så förbaskat bra med minisarna nu. Känns som att jag verkligen har koll på allt. Kanske låter mystiskt men det har tagit ett ganska bra tag för mig att känns mig självsäker i rollen som tvåbarnsmamma. Sömn och matvanor ska klaffa med "livet"! Att göra vad man vill och det ändå klaffar med barnens rutiner. Det är det jag menar funkar så bra nu!
Hade kanske eldprovet i förrgår när vi skulle på teater kl 14 och lille V skulle sova till 13.30 innan och äta 14. Hmm.. tough! Inte mycket tid att slå på och skippa det kunde jag INTE eftersom jag lovat Flisan dyrt och heligt att vi skulle. Hon åt till och med upp sina köttbullar bara för att orka..
Men det gick bra.. dessutom MYCKET bra :) Och jag kände mig som en inte helt misslyckad tvåbarnsmams..
0 kommentarer