Blir

en hel del inlägg de här dagarna känns det som. Vädret här hemma är ganska grått och trist och regnet öser ner utanför fönstret. Varken Vincent eller Flisan är pigga idag och hänger mest med huvudena. Vincent hann knappt vakna och äta förrän det var dags att sova igen. Flisan och jag passade på att krypa upp i soffan och läsa en av de böcker vi lånade på biblioteket förra veckan. Lånade bland annat den här
Boken var verkligen en fantastisk liten barnbok och när vi kom till sista sidan satt jag med tårar i ögonen..
Flisan tittade storögt på mig och undrade vad som hänt. Där satt mamma med tårarna rinnande..
Hmm.. skumt..
Kände mig lite fjantig men fick förklara för henne att det var en vacker bok och Vincents liv var så fint beskrivit på barnspråk.
Får väl plöja igenom de andra böckerna också idag. Faktiskt ganska ljuvligt att bara sitta ner i soffan med finaste barnen i världen och bara prata. Ni skulle bara höra vilka historier som jag hört från förskolan idag.. borttappade barn på Maxi och bajskorvar som inte kommer ut..
Som sagt det är bra spännande att bara sitta och snickesnacka med finaste Flisan!
0 kommentarer