Det är ju tusan

Att man skall vara så förbaskat kär i sina småknaoopar. hade jag inte varit det hade jag levt en drömtillvaro just nu. maken hemma, hinner med massa mys innan jobbet och barnen är uppe (usch ja stackars barn.. ;) när jag trillar hem sent på kvällen. Den där sista kvällspussen hade jag nog haft svårt att leva utan..
Igår hann vi med både besök på Flisans förskola, biblan och lunch innan jag var tvungen att ge mig av halv två. Jättemysigt! I förrgår hann jag och Flisan med att åka och handla paket till kalaset hon skulle på och jag kunde i lugn och ro lämna av henne på kalaset innan det var dags för mig att åka. Att det sedan blev katastrof där tja det borde jag kanske ha förstått..
Flisan är den som absolut tar det hårdast att jag är borta just nu och att lämnas hos en främmande familj och där vinka av mamma som inte skulle komma hem förräns halv tio på kvällen. Tja det var nog mer än vad hon redde ut. Hon grät och grät när jag skulle gå och till slut var jag bara tvungen att smita aför att hinna i tid. En kvart senare hade hon inte lugnat sig fick jag höra sneare av Martin som fick komma och hämta henne. Väl där blev hon lugn och hade hur kul som helst. Martin fick tårta och Vincent kex. Allt väl i det Schönska hemmet ändå alltså!
Idag är jag trött i huvudet. Kom hem sent igårkväll och när jag trillade in var barnen såklart uppe och väntade. Vi fixade sen kvällsfika med våfflor (färdiga som man kör i rosten från lidl..) och hade urmysigt framför vår Parisplanering på datorn. Kom isäng uschligt sent och idag vågade jag inget annat än att sätta klockan inför mina nya tidiga tider imorgon och i helgen. Så här sitter jag alldeles ensam och försöker vakna med en dubbel espresso i handen. Går ju sådär om man säger så.. Skulle nog behövt en timmas sömn till om jag ska vara ärlig.
Idag har jag lovat Flisan havet dyrt och heligt. Hon har tjatat hål i huvudet på mig om det och äntligen är det väder och alla är friska! Så havet it is. Lite trist eftersom familjen W skulle till Segebadet och frågade om vi ville hanka på. Ska höra lite med Flisan om vi inte skulle kunna trilla dit istället kanske. Har inte sett familjen W på evigheter! Nix nu ska jag försöka lägga in lite bilder från kalaset i helgen och lite annat mys. Tjingeling!
0 kommentarer