Vincent sover

och jag tänkte egentligen åkt till Nova för att fika med Jenny. Men nä.. just nu orkar jag inte. Huvudvärk de luxe slog till som en knytnäve till inatt och huvudet känns som kladdig deg. Blir en kopp te och frukost hemma istället i lugn och ro och en Ipren som förhoppningsvis hjälper tillsammans med frullen.
Skönt att Vincent sover och idag fick jag nästan i honom en normalportion gröt. Tror att det antingen är framtänder där uppe på gång eller möjligtvis förkylning eller en utvecklingsfas. Ingen aning om vad men det är något iallafall för matningen går inte alls som den brukar. Tur att man har erfarenhet av enannan liten matvägrare sedan tidigare och har alla knepen i hjärnbalken. Ivrigt viftande med diverse färgglada leksaker, Vincent i babysittern och förhoppning om en glipa som öppnas när han försöker titta bakåt.. och TJOFF in med skeden. Suck.. kanske inte precis vad man önskar med bultande huuvud men det går och det är huvudsaken!
Igår var huset fullt av småfisar när jag och Flisan fixade thaigryta. Nina, Noah och Maja samt Ulrika och Thea kom på visit och extrakalajs för Flisan. Flisan fick tatueringar med rosa döskallar.. så RÄTT för henne. Gud så glad hon blev!! Ett pussel, 25bitars med ett nytt Blixtenmotiv! Lyckan var total. Flisan hann knappt öppna paketen förräns hon öppnade sitt pysselskåp i hallen och lade in pusslet där det skulle vara. Vad gör hon frågade gästerna.. Eh.. hon städar ?! svarade jag förvånat. Är ganska säker på att det var sann lycka som gjorde att Flisan packade in det i skåpet. Känns som att risken att Noah eller Thea skulle norpa hennes nya fina pussel var för stor annars..
Vi hade en underbar lunch och jag njöt i fulla drag sådär som man kan göra med goa vänner som man kan bubbla på med. Jag och Ulrika slutade i sängen *fnniss* på varsin sida under tiden flickorna spelade Nalle puh på tv spelet Flisan fick i julklapp. Kändes smidigare än att springa fram och tillbaka varje gång spelet var slut och de skulle skiftas om med joysticken.. Två treåringar som ska turas om.. tough shit säger jag bara ;)
Två bestämda (minst sagt) damer hade vi att göra med och herregud vad de var moppsiga mot varandra. Jag och Ulrika skrattade så vi grät stundtals av deras syrliga kommentarer till varandra. Den överkärlek som Thea visade förra gången de träffades var *poff* puts väck!
Men goa var de och så underbara att titta på!
En annan sak som är tokhärlig är att jag idag nästan hör igen!! Bubblar och blubbar lite och hugger men tjohoooo stundtals kan jag höra nästan perfekt!! Yeyy!
Nix om man nu skulle ta och städa undan innan lille V vaknar igen..  Hej på ett tag :))

Två bestämda damer..



seg mamma..


0 kommentarer