Råkade ju

somna om igår morse och sov alldeles för länge. Huh.. tonårsbeteende nästan men så nedrans skönt!
men såvärst skönt var det kanske inte inatt när jag skulle försöka sova och var überpigg plötsligt.. Låg och surfade på mobilen.. funderade.. väntade och längtade efter att somna till slut. Sista glutten på mobilen var klockan två och efter det någon gång måste jag ha kraschat. Vaknade till flera gånger under natten och när klockan var kvart över sju och Vincent ville gå upp var jag död.
Ilandsproblem att sova så länge att jag är dödstrött dagen efter men ändå nog så prutttrist att vara så trött. Jag Vincent och mina Icakassar under ögonen piffade upp oss och traskade över för lite extra frulle hos Nina vid tio och piggnade nog till en smula. Traskade vidare och hämtade lillskruttan kvart över ett eller ja.. det var meningen att jag skulle hämta henne då men hon sov så gott att varken jag eller fröknarna nändes väcka henne. Gick istället in till dagisföreståndaren och chitchattade en stund. En av de absolut bästa sakerna med Gripen är deras eminent trevliga och duktiga föreståndare Yvonne. Gillar henne skarpt!
Jag och Yvonne planerade lite för Vincents förskolastart och kom fram till att.. håååll i hatten.. våren/sommaren 2013 skulle vara en prima tid för min lille skrutt att börja. Så sagt och gjort så blir det!
Undrar vad jobbet säger bara om jag outar att jag evetuellt planerar att vara föräldraledig ett halvår längre..
Men ja kanske inte så mycket med tanke på att jag mestadels varit föräldraledig de senaste åren ;) Dessutom är det inte alls säkert att det blir jag som stannar hemma. M har fortfarande inte bestämt sig om han ska eller inte ta föräldrafritt.
Kul tycker jag och kidsen iallafall.. Älskar att vara hemma med mina småfisar så otroligt mycket. Bara att vakna brevid dem varje morgon och känna att dagen är vår.. det är så UNDERBART!
Så om en liten stund ska jag och kidsen fira till det ordentligt. Båda två ska fira med min hemmalagade fruktpure som jag minsann kört ihopa alldeles själv!
Skål i fruktpure säger vi :)!
0 kommentarer