Martin och jag har en teori..

Vincent sedan en dryg vecka tillbaka blivit en riktig pina att mata helt plötsligt. Som en blixt från en klar himmel så är det bara tvärstopp. Martin och jag har spekulerat, trugat , hoppats, blivit frustrerade och ännu mera frustrerande.. Till ingen nytta..
Kan det var fler tänder, kan det vara ett utvecklingssteg, kan det vara blodet i blöjan.. Ju mer vi funderat ju mer förvirrade har vi blivit. Fram tills nu.. Den sprillans nya teoin baseras på något BVC tanten Anna sa för länge sedan. "Barn hittar sina kurvor och så stannar de plötsligt där". Vincent kurva har ju stigit som en raket rakt upp i himmelen sedan han föddes. Från strecket låångt ner på skalan till nu på normalstrecket. Kanske kan det vara så att han inte ska vara där uppe. För oss är han ju en giigabebis i förhållande till syrran.. kanske ska han ner lite för att sedan stanna där?
Tja man kan bli knäpp för mindre om man fortsätter klura. Visst jobbigt är det men fasiken vi kan ju bara hoppas att det är en liten bissing som ska fram och att vi nästa vecka är back on track med matlovern Vincent. Min vän Maria ringde idag och stöttade när jag faktiskt bokstavligt talat var ledsen och bekymrad och tänk vad en liten pepp kan göra ibland. Ikväll känns det faktiskt riktigt hoppfullt igen :)
Jag och minisarna åkte till Burlöv idag efter jag arbetat färdigt med Vincent sittande i en barnstol brevid på jobbet. Skulle köpa nya kläder till Vincent som växt ur alla sina 68-or. Hittade faktiskt inte mycket alls men nästnästa helg ska jag och Lina ut på solo-shoppingrunda så jag hoppas hitta mer då! Lindex och HM i all ära men särskilt fantasifulla pojkkläder har de inte om man inte vill ha en sheriff eller traktor på magen. Hade det bara varit en fin sheriff eller traktor åtminstone.. ;) 
Vincent som fortfarande har liggdelen kvar (han sover så gott i den och vi kan inte byta mellan på Buggan) kom på idag att han kunde sitta i vagnen. Sicken lycka!! Han älskade det och i ren glädjeyra slök han en Ellas i vagnen medans vi letade kläder. Flisan var som vanligt så glad över att lillebror var med att hon sjöng för full hals vart vi än gick. Kan liksom inte säga till henne när hon är så lycklig så hon får lov att sjunga för full hals, Tur att man inte är så lättgenerad.. ;)
Fick några riktigt gosiga bilder på småskruttarna idag och yess sen ska ni få se min systädade walk in closet ;) Sängkläderna jepp de ligger fortfarande i en jedrans oordning.. Projekt för nästa vecka får det bli för imorgon är det fika hos Lina kl 14 pip och kvällsfika med Annika på lilla kafferosteriet klockan 17 piip. Här kommer de utlovade bilderna!















0 kommentarer