Det kom mer

rött i blojan imorse när jag bytte på Vincent. Usch det var inte kul alls. Fick en klump i magen och ringde VC bums för att boka tid. Lina och Leo kom på lunch och trots att jag var lite med tankarna på annat håll blev det som vanligt myspysigt. Lina och jag konstaterade att vi säkert skulle bli tvugna att lämna urinprov på Vincent och kom på den otroligt förträffliga idén att ta med ett hemifrån dit istllet och slippa sitta där och kämpa som små gnur för att få honom att kissa på beställning. Sagt och gjort.. vi tejpade fast ni vet plåstertejp, två små små bitar en på magen och en på rumpestumpen och satte en liten ren fräsch platspåse och så blöjan över. Sen fick han ha den en kvart/halvtimme efter att han precis vaknat upp efter middagsslummern. Och SE på fasen! Det gick!
Det var ju inga mängder, det sk agudarna vet.. men det funkade och även om läkaren i min ålder hade svårt att hålla sig för fniss så var det fullt användbart!
Inga baciller och blodprovet visade ingenting. Imorgon ska vi tillbaks och ta nya prov men det känns lugnt. Vincent var röd i halsen och lät rosslig på lungorna så det var troligtvis en vanlig förkylning som gjort att han inte velat amma, äta eller dricka. Vad blodet i kisset beror på.. tja det vet de inte.. Hoppas lite att det får en förklaring imorgon. Hade ändå känts ganska skönt. Hatar otydligheter och otydliga oraka människor!
Det var som provsvaret vi fick tillbaka från Riksbyggen i brevlådan. Där står det klart och tydligt att vi har fukt i väggen mellan plastmattan och kaklet. Och.. tja.. inget mer. Vad ska vi göra åt det då??? Ska det hända något eller är det bra så. Knasputtar som bara lägger en lapp i brevlådan utan förklaring!
Surputte jag blev där ;)
Efter VC drog vi till Maxi jag och kidsen och åt korv. Flis somnade först i bilen såklart så det blev en dryg halvtimmas körning innan korven. Ja lillefis sov såklart han med.. Kände mig så TRÖTT. Helt slutirutan av oro i magen och alla sjukdomar vi haft den senaste månaden. Nu får det vara nog banne mig!
Så när vi kom hem och jag diskat udan i köket.. vet ni vad jag gjorde??! Jag lade mig på soffan och vilade. Var så tokslut i rutan att det var helt ljuvligt att bara få lägga sig ner. Fliselisan anslöt snabbt som attans och vi gosade och gosade tills magarna knorrade och vi gick ut och slängde ihopa smoothie. Mmm!
Kändes alldeles utmärkt efter en timma på soffan och sen drog jag igång och sorterade och städade Vincentlådor som bara den. Flisan tog ett bad och bytte sedan identitet till Barbara (hennes städalias" och dammsög med leksaksdammsugaren så hon var blöt av svett efteråt. Var toksöt i sin kaninbadrock där hon flög fram och dammsög. Alla skorna åkte ut från hallen, precis som jag gör, och hon kämpade som ett litet djur. Satte upp några alster hon målade i förmiddags innan det var dags för sängen och oj så stolt hon var!

Glada goa Leo


Jag!



Martin




Flygplan




trött mams med mysigt sällskap..




lite piggelin har ingen dött av..




Barbara!






0 kommentarer