Det känns

precis som om jag varit ute och festat ikväll. Ni vet den där känslan när man kommer hem lite uppspelt, fortfarande lite glad i hatten, småsugen på mat och känner sig nöjd och lycklig efter en härlig kväll. Precis så känns det bara det att jag inte varit ute och festat utan bara haft en sen kväll på stan med min gamla bästis från lågstadiet Annika. Det finns ingen som är så olik mig men ändå så lik mig på många sätt. Kan verkligen känna som om det var igår vi satt som fjortisar och kuckilurade på mitt rum när vi sitter och pratar. Samma personer fast nästan tjugo år senare.. Nu ska vi iallafall börja träna ihopa så förhoppningsvis kommer det inte dröja lika länge mellan gångerna vi träffas framöver. Tjohoo vad kul det ska bli!
Dagen idag.. annars.. tja vad ska jag säga. Bra eller mycket bra över lag. Fika hos Lina, Lilly Leo var kanon som vanligt. Flisan var ganska trött och ville vara ifred istället för att leka med Lilly. Tror att vi ska träffas lite tidigare på dagarna framöver för på eftermiddagen är Flisan ofta väldans trött nuförtiden. !4 är en vansklig tid om det ska bli bra och busigt på fikorna..
Vincent kom på att han ville äta själv och tjosan hejsan så försvann matstrejken. Så enkelt var det med den saken. Tack säger jag och tack säger säkert alla mina vänner som slipper höra mig traggla en gång till över barn som inte vill äta ;) Imorrn blir det förskola för lilla fröken Schön. Jag och minisarna ska minsann även förbereda lite inför kalajset på fredag med familjen AnderssonSvensson. Ååå min Elin kommer :))!! Vet ni för övrigt att en bild på mig används för att få Elin glad när hon är ledsen eller grinig?! Jag har ett fan :)) Vet ni hur stolt jag är.. så stolt att jag kan spricka!!
Längtar verkligen men det måste förberedas lite för att vi ska hinna. På fredag ska nämligen jag och minisarna äntligen åka och hälsa på gammelmoster Sara. Äntligen!
Här kommer några bilder från dagen!

Vincent.. uppe med tuppen som vanligt medans Flisan, familjens på många sätt tonåring, sover till tjugo över tio..







Efter denna bilden sovkraschade Vincent och Flisan.. japp hon vaknade :)




Flisan och jag busade och lagade lunch. Som vanligt fick Flisan föräta eftersom hon inte kunde hålla sig tills pastan var klar så det blev mest ostsås för hennes del..






En sådan här stor kram fick Vincent när han vaknade från sin slummer på 1 timme och 40 minuter..






och såhär pigg blir man när man verkligen vaknat till!






bara jag som tänker på Al Capone eller Gudfadern här..?
Hey you talking to me?




Sötaste Lilly fick nobben av Flisan idag som inte visade upp en av sina mest charmiga sidor.. Bättre lycka nästa gång. Och tack Lina du är världsmästare på roliga fikamenyer till minisarna!! Flisan ÄLSKADE grillade osttortillas och åt en hel trots att det inte var så länge sedan hon åt!






Släng det lättuggade blasket därhemma mamma och sätt fram mackor sa Vincent med den roliga frissan.. Gissa varför.. Jo kompis Leo slickade honom på huvudet och sådan här frisyr får man då :))


0 kommentarer