Vågar knappt

skriva att Vincent sover med tanke på att han nästan alltid vaknar då..
Har en något trött dag idag. Flisan och jag var uppe inatt med en liten kass mage som ändå verkar ha repat sig bra idag. Men hon är trött min lilla stumpa och vill helst av allt ligga och vila. Inte ofta hon vill det så det gäller att passa på att mysa med henne idag ;)
Vincent hade nästan trettionio graders feber inatt och är inte han heller den piggaste piggelinen i stan. Sover som sagt nu och vägrar att äta annat än sina högt älskade mumsar. Tur man kunde komma över de fyra sista på Maxi igårkväll..
Tanken var att vi skulle kört ut och köpt möbler idag men både M och jag har drabbats av den värsta beslutsångesten gällande vardagsrummet. Brunt eller vitt brunt eller vitt.. fy det är den stoora frågan. Ändrar mig hela hela tiden så just nu ligger planerna på is och mognar tills vi bestämt oss. Har hittat ett snyggt bort på Bo concept som jag verkligen gillar.. som är vitt och med metallben och ett underbord eller ja.. bänk i glas. Har även hittat ett bord elipseformat i myranstil om ni förstår.. på Mio som jag gillar. Finns i både vitt och brunt. Egentligen gillar jag bäst ett bord på living som är brunt, vitt och metallfärget.. meen det är en meter och sextio centimeter (!) långt och passar definitivt inte i vårt lilla vardagsrum.
Fy.. vem kunde tro att det var så svårt att hitta möbler?!

Veckan som kommer är full med allehanda roligheter. Måndag är ganska öppen men på kvällen ska jag och Annika gå och Zumba ihopa. Hinner nog lagom hem tills M ska in och jobba sent imorgon kväll. Tisdag blir det BVC och jobb på eftermiddagen till sent på kvällen för min del. Onsdag ska vi hem och fika frullebrunch hos Lina och Lilly.. och LEO förstås. Efter fikan åker vi till Kristianstad och stannar till.. SÖNDAG! Hör och häpna!
Ska hinna träffa syrran och Molly i veckan, ja och mmma och pappa såklart.. och så min gammelmoster förhoppningsvis! I helgen åker mammma och pappa till släkten i Danmark så vi stannar och passar huset.. och eldar i brasan och bastar tänkte jag.
Mysepys!
Behöver lite lugn och ro just nu känner jag. Har en ganska tuff period just nu med Vincent som kämpar med sina tänder. Är otroligt känslig, gnällig och får feber från och till. Kan behöva lite minisemester allihopa nu!
Nej nu ska jag ta tag i min familj och krama om dem lite för lilleprinsen vaknar säkert om några minuter. Eller faktiskt just precis NU!

Trötta söndagsälsklingar





















0 kommentarer