Pöh vilken natt

Lillefis hade 39,8 inatt när han vaknade vid tre. Alvedonen hade gått ur kroppen och han var riktigt ledsen. Höll på läänge innan han somnade om. Flisan vaknade såklart av att lillebror gallskrek och blev förvirrat mittinattenorolig och lite snusförnuftigt vuxen och försökte komma på vad det var som var fel med honom. Hon tyckte till exempel inte alls att vi skulle ge honom nezeril eftersom han inte alls tycker om det..
"Det är ju DÄRFÖÖR han skriker mamma!!"
Sötemumsan.. försök säga emot ;)
När vi lade oss hon och jag och jag försökte få henne att somna om ville hon plötsligt vara pyttebebis och skulle ligga alldeles intill min tutte och sniffa. Flyttade jag mig en millimeter vaknade hon. Så en gallskrikande febertoppad och en pyttebebis nummer två som definitivt inte alls ville ligga själv.
Jaja.. Vid sju kom M in och väckte oss och då hade vi iallafall fått en del sömn. Knatade in och tog hand om den sjuka pyttebebisen istället som ändå verkade ganska ok när jag kom in. Pyttebebis 2 ville prompt ligga på magen och sova vilket fjorde att han tappade nappen och väckte sig sjäkv ideligen så någon mer sömn blev det inte där. Tur det finns espressokaffe i huset säger jag bara för utan det som väckning vetifasiken hur det skulle gått.
Har varit inne och känt på Vincent och han känns inte alls så varm just nu. han sover som en sten på magen inna i vår säng trots att klockan är tio. Tänker bara låta honom sova och hoppas att han vaknar om inte frisk så utan några febertoppar.
Tur jag ställde in mammaiken igår.. kände på mig att det inte skulle funka med feberVincent.. Idag ska vi stanna hemma och kurera oss för gissa vem som vaknade snuvig imorse igen. Japp moi. Menmen jag inbillar mig att det kan vara dålig söm också för ibland kanjag bli snuvig av det eller? Kanske egentligen bara lurar mig själv men vad 17 om det känns bättre så tänker jag fortsätta och det gör det ;)
Nu måste jag in och titta till V igen. Gillar inte att han ligger på magen ni vet för det där med plötslig spädbarnsdödtjofräset..
0 kommentarer