Det är lite tomt i bollen idag..

kanske kan det bero på en heldag i möbelaffärer och sjuhundra klädesaffärer efter det för att hitta en utklädningsstass till Flis. Herregud vad det är svårt att hitta möbler när man ska ha en helt ny stil. Pjusch..
Underbart men jobbigt samtidigt på grund av den major beslutsångest som slår mig som en klubba i huvudet så fort jag verkligen skall ta det avgörande beslutet. Efter att ha varit i princip överallt föll vi slutligen idag som furor för möbelserien Amalfi på Nilssons i Svedala. Efter att ha kompletterat med matchande bord på IKEA kommer vi imorgon bli med ett komplett vardagsrum igen.
Känns ju smått märkligt efter mer än en månads toktomt i vardagsrummet.
Efter många om och men hittade vi även utklädningskläder till Flisan. Hon var HELT övertygad om att hon BARA ville vara spindelmannen och i den FJÄRDE butiken som vi körde till hittade vi vad vi sökte... och gissa vad reaktionen blev..?
Flis ryggade skrämt bakåt och ville inte ens vidröra den blåröda skapelsen.. Istället föll hon som en fura för tigerstassen som hängde brevid. Nöjda blev vi båda två. Ok jag blev mer än nöjd för herrejisses vad söt hon blev. Som en vandrande godisbit så söt hon var när hon snurrade och skuttade runt efter middagen ikväll.
Flisan sitter och klipper brevid mig med sina sprillans nya mönstersaxar som vi fiskade upp på vår spindelmannenjakt idag. Själv sitter jag med rosande röda kinder och dimmig blick. Piiieh vad trött jag är ikväll. Råkade vara uppe anskrämligt länge inatt eftersom jag (nope inte ute och festade precis.. ;) men låg och läste en fantastiskt spännande bok. Har inte läst böcker på.. år? Så detdär med att ligga ensam och läsa när resten av la familia sov inatt var alldeles för skönt för att sluta med. Ett blev klockan innan jag fick tvinga mig själv att släcka lampan. 150 sidor på två dagar jag plöjt igenom och X antal sidor har jag lyckats göra i Flisans bok! Nu har jag bara 16 ynkliga sidor att dra ner på papper innan boken är klar.. vilket den måste bli i veckan (!) Gäller bara att få tummarna loss alltså..
Nope nu är det verkligen dags att få ner lillstrumpan i sängen eftersom det är utklädningskalas "Fastelaunsfest" på förskolan imorgon. Misstänker att hon inte är så sugen dock med tanke på hur hon sitter med sina nya saxar i högsta hugg.. Wish me luck..
0 kommentarer