Bara en underbar dag!

Visste inte alls var vi skulle idag när vi satte oss i bilen. Startade något förvirrat GPS'en och funderade en stund. Vädret var galet varmt med 32 grader utan någon som helst sol.. inte ens soldis.
valde mellan att shoppa till barnen på barnklädesaffären vi hittade på Velizy2 förra året eller att återigen bege oss in till Paris.
Blev såklart.. Paris!
Har skrivit ut en liten bok med information om Paris och barnvänliga parker som vi själva luskat ut från internet. Nästan glömt bort boken tills idag (mycket har fastnat i minnet under tiden..) Men idag så ploppade minnet av en botanisk trädgård fram. Ohc vilken dag det blev. Det var bara för ljuvligt!
Barnen njöt och jag fick bokstavligt talat tårar i ögonen över att se hur roligt de hade när vi busade, åt glass och gick runt i parken. Idag var det dessutom en jazzkoncert för barn på den stora scenen. Alla dansade.. scenen var full av små hoppande barn. Flisan var lite dämpad först men kom så småningom igång. Vincent och jag dansade och dansade och pussades som bara den. Ljuvliga goseungar och ljuvliga semester!
När vi stod där mitt i botaniska parken sa Flisan något som jag tror kommer fastna i mitt minne länge..
"Mamma ibland är man så glad i magen att man blir yr"
0 kommentarer