galet är vad det är..

morgonen började tidigt i casa degeberga. Hade frossa igårkväll och mådde urkans. Började få ont i halsen rejält när vi skulle lägga oss och timme efter timme blev det bara värre och värre. Mådde tjyvtjockt.. låg och skakade i sängen och frös nåt infernaliskt och kunde inte svälja. Framåt fyra började det bli svårt att andas för att halsmandlarna (jag är född med enorma och fick som liten rekommendation att ta bort dem..) svullnad så att de nästan gick ihopa i halsen. Fick nästan panik. Gick runt runt i huset och försökte få in kalluft så att det skulle bli lättare att andas. Panik! Fy fan!
Vid fem ringde jag 1177 och beskrev hur det kändes. Till och med tantan i luren lät lite rädd och bad mig väcka maken och åka in till akuten.
Sagt och gjort akuten here we came.. mitt i natten tja morgon.. på två hjul med lillenasse sovande i bilbarnstolen.
Fick komma in direkt och man kollade tempen och syresättningen. Mycket, mycket obehagligt alltihopa trots att det kändes tryggt att vara på plats. Efter hand som jag satt där så kändes det som att svullnaden lade sig lite. Fick lättare att andas och kände mig lite bättre efter en del pillerknaprande.
De pillrade, tryckte, testade och petade och efter en dryg timme och en halv kom de fram till att jag nog kunde åka hem. Halsisarna hade svullnat av lite och jag kände mig lite lugnare. Hade fått halsfluss och influensa på en gång vilket hade fått mina giga halsisar att börja växa in absurdum.
Så japp.. två dagar efter att maginfluensan försvann kom alltså detta. Tjo!
Nu ska vi bara mata lilleprinsen och jag ska försöka smyga ner en varma koppensoppa och sedan är det dags för att bege sig in till Kristianstad igen för att träffa ännu en doktor på jourläkarcentralen.
tjollebolle.. usch kan bara skratta åt hela medivitten.. Hur kan man bara ha sådan otur???!
0 kommentarer