Pyttipannakoma

var det här :)
M och jag har sovit ensamma inatt utan vår stora lilla tjej som tillbringat natten hos mormor och morfar. M och jag tillbringade kvällen inmundigandes idel ädel dryck bestående av bubbelvin i glasen samt finmiddag med massor av tända ljus. Lillefis ville inte sova under middagen såklart men vi gjorde det bästa av situationen och det fungerade hur bra som helst att äta med honom i famnen. Precis efter maten somnade han såklart hur gott som helst och vi myste ner oss framför öppna spisen med filtar.

Ååå så underbart mysigt det är att vara "barnfri" ibland. Vincent bara sov och sov och vi hade tid att prata om en massa som vi inte hunnit prata om på evigheter. Tyvärr är det ju så att den lilla tid som blir över på kvällarna går åt till trista saker oftast som att tömma torktumlaren, betala räkningar, plocka undan och annat checkt pillemojj som är förunnat oss vuxna. Den uberlilla tid som sedan återstår orkar vi iallafall inte oftast prata så mycket. Mest TV och tystnad och njuta av att bara kunna koppla av dessvärre..
Menmen vi är fortfarande relativt nyblivna tvåbarnsföräldrar och jag tycker redan att vi börjat få lite kläm på det nya föräldraskapet och allt vad det innebär. Iallafall så hade vi ordentligt kul och skrattade verkligen så taket lyfte jag och maken igårkväll. Så kul han är min man! Så kul att han fortfarande finns kvar där välbehållen som sitt egna jag när man väl får tid att prata med honom ;) Kunde liksom förstå varför jag gifte mig med honom igårkväll!

Kom givetvis i säng alldeles för sent eftersom vi kom på att vi ju måste se vår tv-serie klockan halv tolv.. och ja den varade ju till halv ett.. Som tur var sov vi läänge imorse och det behövdes eftersom lille V ville ha mat inte mindre än tre gånger inatt.. två, fyra och sex var jag uppe och matade. Det dumma var att han somnade mitt i matningarna och inte gick att väcka trots öronkill och andra allehanda onda väckningsmetoder jag använder mig av..

Nu har vi precis mumsat i oss värsta frullen bestående av pyttipanna och nu kommit i ett näst intill vegitativt komastadie av proppmättnad. Lillefis sover förmiddag och när vi vaknat upp ur vår dvala ska vi in till Kristianstad för att spana på dopkläder och gå på konsthallen.
Riktigt härligt ska det bli! M föreslog en svamprunda i skogen.. Påpekade då för honom att han nog då valt fel hustru.. Mina högklackade stövlar och min bugganvagn är inte speciellt kompatibelt med skogspromenader utan stigar.. Menmen nästa gång kanske jag kan ha med mig ett par gummistövlar jag ännu ej äger ;)
Nejvetnivad nu får jag sätta fart här annars kommer vi Aldrig iväg!

Min pappa är ballast i världen!





Mysmiddag a la Schönis




Trött liten Vincent

0 kommentarer