Tjoballongmos, jobb och nåt jag inte visste var möjligt..

Visste inte att det är möjligt att bli fysiskt yr av att pussa på sina barn. Tydligen går det minsann fick jag reda på idag. När jag pussar på Vincent kan jag ibland bli lite snurrig i huvudet av all tokkärlek. Så pass att huvudet ibland bokstavligt talat snurrar till en stund och jag får en smått metallisk smak i munnen. Fick idag reda på att det är endorfiner som går bazurk i mitt huvud. Tänk vad fantastiskt ändå.. då kanske ni förstår hur mycket jag älskar honom min lille skrutt..

Idag var lille V och jag nere på jobbet en sväng. Blev sushilunch med lille V som var på sitt tröttaste humör men som togs om hand av mina goa kollegor. Kändes lika bra som förra gången att vara tillbaks och minsann om jag inte verkligen funderar på det där att komma tillbaka litegranna tidigare än jag trott. Det kan nämligen finnas en öppning inom en inte alldeles för avlägsen framtid om jag vill.. Inget alls är säkert men kanske, kanske, vi får se.. Isåfall skulle det bli helger och ungefär 25-30%'s tjänst..
Tanken jag tänker (måste ju ta hänsyn till amningen..) är att jag då fortfarande ammar så skulle jag genom lite planering fortsätta kunna helamma utan alldeles för mycket jobb. Börjar 10.30 på helgerna så förmiddagsamningen ska inte vara några problemas.. På lunchen innan umgänget börjar 13.15 kan kanske M komma ner så jag får amma en gång till. Slutar gör jag redan 17.30 och då kan jag ha pumpat ur innan så M kan mata honom om det behövs på eftermiddagen. Som sagt kanske verkar krångligt men jag tror inte det precis, tror att det kan funka bra om jag bara vill. Ska tänka några varv till innan jag bestämmer mig!

Nixpix nu ska jag in och ta hand om kvällens kvällsmat ROTMOS (!) för att Fliset inte skulle få tokspel och tjuta "Deeet tycker jaaag inte oooom" så kallar vi det här hemma ikväll för:
TJOBALLONGMOS :))
0 kommentarer