Snurrigt värre och sömlös natt

Det har nog blivit för mycket snor, magont och treårstrots den senaste tiden för fru Schön.. Iallafall så kändes det så inatt när jag var uppe med lille V mellan ett och tre. Mitt huvud slog någonstans då nämmeligen helt totalt SLINT och jag fick för mig att vi igår lördag hade varit bjudna på Leo Folkes dop kl 12.
Jag började leta efter inbjudan.. och letade och letade och letade och letade. Hela lägenheten vändes i princip upp och ner efter den förbannade inbjudan som jag misstänker har hamnat i nävarna på hon den lilla enmetaren i familjen. Och ju mer jag letade desto mer säker blev jag på att vi verkligen var inbjudna på dop igår och hade missat hela grejjen. Egentligen skulle vi ha åkt hem till Veris igår på middag men snor i deras familj förhindrade oss och jag hade dessutom fått för mig att den middagen från början var på fredagen.. JUST för att vi skulle på dop på lördagen.. eh?!
Gick till slut och lade mig vid tre men tankarna snurrade. Vilken vän jag var som GLÖMT Leos dop..?!
Gick till slut in och väckte M mitt i natten för att fråga honom om när det var. Han hade, för att uttrycka det lite milt, INTE EN J"VLA ANING klockna tre på natten..
Nähepp..
Jag gick in och försökte sova, somnade till slut och drömde mardrömmar hela natten. Imorse när jag äntligen vaknade med icakassar under ögonen kunde jag konstatera att jag fått svarssms från Lina. Satt en lång stund och bara tittade på ikonen på mobilen. Ville liksom inte öppna smset och se vad min dom blev. Förevigt bannlyst eller bara vimspotta som glömt bort och snurrat ihopa..?
Domen blev vimspotta och för en minut klämdes min mage ihopa till en storlek lika med en hasselnöts.
Vi hade inte missat dopet.. och med ens såg jag ljuset i tunneln.
Lunchen på måndag var såklart på tisdag men jag kunde lugnt och kallt konstatera vad dagens aktivitet skulle bli..:

Kalendershopping!
0 kommentarer