Sitter här..

med den tomma filskålen framför mig och plippar fram sida efter sida på datorn. Huvudet känns tungt och egentligen borde jag väl ha borstat tänderna för länge sedan.. Resten av familjen sover sedan länge inne i sovrummet och jag hör ibland lillkotten hosta till i sömnen.
Sitter här och funderar på allt.. Lillebror som somnat om i magen efter att ha tränat sina händer (?) på min vänstra sida hela kvällen. Kändes ett tag som att han räknade till tio emellan och sen tryckte utav bara tusan för att se vad som hände. Det hände ingenting kan jag avslöja Vincent.. inte mer än att mamma bet ihopa käkarna och sa *ouff*
Tänker vidare på det lilla huvudet, som med mammas näsa inborrad i håret, somnade så gott intryckt i min famn. Hennes andning när jag bara låg och höll i henne.. Så trygg som om jag kunde skydda henne från allt ont i hela världen..
Mannen i mitt liv som med bekymrad min inte kunnat låta bli att snegla på mig ikväll när jag gått runt och haft ont. Trott att jag inte märkt.. och jag, mitt dumma nöt, har rätat på mig och låtsats inte alls ha ont när jag sett att han tittat.
Min älskade familj.. världens finaste familj.. och den är min. Bara min..
Gud vad jag är tacksam för allt det fina jag har..
0 kommentarer