Vet ni..

hon log när jag kom till förskolan idag..
Jag höll nästan på att börja gråta av glädje och lättnad! Att en fröken stod och pratade med mig struntade jag bara blankt i.. istället kramade och kramade och kramade jag henne.. De små händerna lades på mina kinder och jag fick puss efter puss efter puss..
"Mamma.. miiin mamma..."
Ögonen strålade av lycka och kärlek och jag ville stanna världen. Stod där som i en dimma och lyckan var total. Min lilla skrutta.. glad och i min famn..

"Det har varit en sån skillnad idag" hörde jag ur dimman från dagisfröken.
"Hon har ätit en hel portion lunch och fikan i eftermiddags var en hel dubbelsmörgås!"
"Hon har dessutom inte varit lika ledsen"

Så underbart att det inte är klokt! Det börjar vända och vi ser himlen mellan molnen!
Firade med hemmalagade bakelser efter kasslermiddagen ikväll till allas stora lycka.. särskilt den lilla fisen som tog påfyllning av grädde flera gånger vilket kanske syns..





0 kommentarer