Men Harry..

Vad gör du med din mams..?!
Dagens planer fick ställas in imorse efter att Harrys mams vaknade och mådde allt annat än strålande. Men.. jag antar att det inte är mer än rättvist att man ska drabbas av sin beskärda del av urkiga dagar som gravid. Iallafall när det bara är tre månader kvar innan lillplutten trillar ut!

Tröttheten har verkligen gjort mig smått apatisk idag. Mest har jag känt för att sätta mig rakt uppåner och glo rakt in i en vägg. Små små ljuskludd-duttar har dansat runt i synfältet och jag har känt mig som om jag befann mig på en båt i storm dvs. attans urkig och yr som bara den..
Har iallafall lyckats ta mig igenom dagen levande och nu är det bara en transportsträcka tills vi är i mål.. SÄNGEN!

Tokigt hur trött man kan vara som tjocksmock.. tur att det inte var imorgon idag bara eftersom jag då ska jobba 9-19! F ska på förskolan och med deras öppettider (ingen lämning mellan 9-11.15 finns det inte plats för mig att börja kl 11.
Jo.. om jag lämnat Flis kl 9 och åker hem och lägger mig igen.. men se det fixar inte fru Schön! Nope.. inte två Flisfria timmar i väntan på arbete.. det är bortslängd tid om något! När jag är hemma vill jag vara med min underbara unge, BASTA!

Så.. imorgon blir det alltså lämning kvart i nio och sen bär det iväg till arbetet för mig och goa kollegan Eve. Hoppas HOPPAS ljuskluttarna är borta då!
Veckan framför oss är annars riktigt najs eftersom jag fick jobba en extra dag förra veckan. Skulle ju varit ledig i måndags eftersom jag jobbat helg men jobbade ändå. Istället är jag denna veckan ledig både torsdag OCH fredag vilket ska bli underbarare än underbarast! Dessutom kommer mormor och morfar och hälsar på en runda på onsdag för att hämta F på förskolan lite tidigare och förhoppningsvis äta middag med oss på kvällen. Tänkte jag iallafall trots att jag inte frågat dem..

Nä nu babblar jag bara på, ska in och lägga mig raklång i sängen innan lilla F kommer och överfaller mig efter att ha tagit söndagsbadet med pappsen.
Hoppas ni haft en lika härlig helg som vi haft (ja minsann min helg har varit jättebra trots att kroppen inte riktigt hängt med idag..! Se det posotivt som min gamla mams brukar säga ;)
knus till alla!
0 kommentarer