Inför TREHUNDRA familjerättssekreterare på Hilton..

Imorgon gäller det..
Framför trehundra familjerättssekreterare ska jag stå och prata.. Ja ni läste rätt..
TREHUNDRA familjerättssekreterare kommer sitta uppradade framför mig på Hilton kl 10.30 imorgon.

*huh*

Vad jag ska göra? Jo, berätta om mitt fantastiska jobb förstås!

Än så länge lyser nervorositeten med sin frånvaro. Varför förstår jag inte riktigt men jag har en liten aning om att det kan röra sin om klockren förträngning.
Eller.. så är det så enkelt att jag bara inte är nervös?! Jag vet ju vad det är jag ska prata om.. och ja.. snygg är jag ju alltid. *fnissfniss*
Gör jag bort mig så gör det inte så mycket. Jag har en liten son som väntar på mig i magen och alla kommer förhoppningsvis att hinna glömma bort min lilla fadäs tills jag kommer tillbaks till jobbet om två år.

Men ni kan ju alltid hålla en liten tumme runt 10.30-12 snåret..

Idag hade Fliselisan och jag iallafall en prima helmysig hemmadag! Orkar inte gå igång på sömnen, eftersom den är en historia för sig, men trots trötthet blev dagen prima liv ändå!

Klockan åtta imorse fick jag ett sms från Jonna och Tuva Lisa som svar på mitt sms från igår. Smsade igårkväll för att höra vad de hittade på idag. Det visade sig att de var helt lediga för frukostmys och en dryg timme senare stod de utanför dörren och knackade på.
Tuvanduvans leende är breaking och både Flisan och jag sken upp som solar när hon steg innanför dörren.
Frukostmys och en massa lek senare var Fliset så trött att hon höll på att bryta ihopa. Någon lunch hanns det helt enkelt inte med innan det var dags för lillfisen att knoppa in.
Tre kvart senare vaknade hon dock med ett leende på läpparna dödshungrig och dödssugen på pastaskruvar tricolore!

Ikväll blev det ytterligare vagnsletning på Babyland gånger två, först Dalaplan och därfetr en sväng till Toftanäs hanns med. Blev tyvärr rejält besvikna på båda ställena då vi kunde konstatera att båda våra två huvudalternativ gick bort då Flisan verkligen satt uruselt i båda! Bye Bye Phil & Teds Vibe och byebye Babyjoggers City select.

suck..

Hittade dock snart en perfekt ersättare, Phil & Teds explorer, som passade Flisan kalas och även mig eftersom jag kan titta ner på Vincent hur bra som helst i vagnen. Flisan satt som en prencessa och attans smidig och smal, nätt liten vagn att ha med sig. Med det lilla hjulet där fram var den otroligt enkel att manövrera och svängde minst lika bra som kära gamla buggan! Negativt är att den kanske inte är riiktigt lika snygg som syrran Phil & Teds "Vibe" men två tusen billigare.. :)

Som ett brev på posten fick vi efter vagnsvisningen även reda på att Baby Björn i dagarna kommit med en ersättare till den gamla bärselen som idag är inspirerad av kompisselen "Ergo" (extra stöd för höfterna för att ta bort en del av vikten från ryggen). Dock är babybjörnen betydligt lättare att sätta på sig än den krångliga Ergon och man behöver inte heller köpa något särskilt babyinlägg för att kunna bära pyttebebisen från dag 1.
Super!
Ja.. och dessutom var mellanskillnaden ungefär 500 kr billigare för Babybjörnen..! wohoo!
Så, summan av kardemumman är att vi ändå är ganska nöjda och det börjar kännas som att saker och ting faller på plats vad gäller pyttebebistillbehörsinköp.

Måste bara avsluta med några urfina bilder på Tuvan och Flisan när de hade kafferep på vardagsrumsgolvet i förmiddags!











3 kommentarer
Wiveka Westerberg

Jag ska hålla tummarna för dig på förmiddagen.

Kram

Cicci

Tack det hjälpte :))

Wiveka Westerberg

Jag satt faktiskt och tänkte på dig. När klockan var 10.34, satt vi och drack kaffe. Jag sa till Sven att nu hade det börjat för dig. Till min förskräckelse, hade jag glömt vilka du skulle tala inför. Kvart i tolv tänkte jag att nu är det snart klart. Det var skönt att det gick bra.

Ha en trevlig dag idag och speciellt i morgon.

Kram Sara