Gaaah!

Fixerad, laddag, färdigjäst och klar var beskedet från barnmorskan idag!
Statisktiskt ska du föda två dagar före BF och eftersom du inte gick över tiden (en dag före BF) med Flisan så är det inte troligt att du kommer gå över tiden nu heller. Nu kan han komma näär som sa hon innan jag gick..
Vi får väl se säger jag bara.. skulle inte förvåna mig om jag bara bryter mot i princip alla jeklans regler denna gången och blir igångsatt på midsommarafton.. ;)

Flisan satt i vart fall som en tindrande ljus under hela undersökningen idag och var så otroligt duktig att även jag sken när vi gick ut. Hon tog sin uppgift på fullaste allvar att "hjälpa" Nettanspättanbettan och drog fram stolen till britsen (hon får sitta brevid när Nettan mäter och lyssnar) redan innan Nettan ens hunnit ge klartecken för mig att skutta upp.
Sötaste gullpluttan! M reagerade blicksnabbt och utbrast "Men Felicia, vad GÖR du?!" men blev genast nedröstad av både mig och Nettan som minsann varit med om Flisans hjälpsamhet vid undersökningarna tidigare :))

Efter barnmorskan blev det IKEA med lunch och inköp av allehanda juffs samt en ny underbar tavla till vardagsrummet. Eller.. jag tror att den får hänga där iallafall.. ska genomföra en mindre rokad på tavlorna imorgon är det tänkt!

Efter IKEA blev det frissan för mig där alla mina lååånga lockar föll. Axellångt krullekryll är mitt nya jag och dessutom med min gamla hederliga mörkbruna nyans. Äntligen är jag jag igen och jag måste erkänna att det var med ett leende på läpparna jag lät de polskt gulblonda slingorna fara och flyga all världens väg idag.
Tjohooo!
Men nej vetnivad.. nu är det väl ändå dags för sängen..? Iusch vad jag hatar att lägga mig just nu.. Ni som känner mig väl känner kanske till min ohyggliga graviditetskrämpa som verkligen gör nätterna just nu till en levande mardröm. Usch gud vadjag längtar efter att DET ska gå över!

Imorrn blir det förhoppningsvis fika med kompis och barn och FinFisFlisan innan tandis igeeen. Jäklans lagningen trillade av på kindtanden igen.. Tror ärligt talat att den mycket stressade tandisen slarvade lite förra besöket (han tog mig "lite snabbt" medan den nya patienten satt i rummet brevid och väntade. Dumma jag var idel tacksam eftersom jag tyckte det var så skönt att bara få det fixat. Jaja.. man lär av sina misstag..

Torsdag vankas det singelpingellunch med tjockis Lina som fixat barnvakt till Lilly enbart för att just få en singelpingellunch med moi :) That we like!! Lillkotten får vara hemma och mysa med pappsen + pappaledig pappakompis med übersöt liten kotte. Bra plan eller hur?!
På fredag vankas det studentkalajs utanför Sjöbo hos en av mina absoluta favvissläktingar på M's sida; fru Pia!
Mycket trevligt ska det bli!
Lördag ja då vankas det väl bebis.. eller iallafall hoppas jag på det om han nu inte bestämmer sig för att trilla hem tidigare dvs..
Näe nu minsnan får jag sluta svamla och gå och lägga mig. Men först.. grattis Jonna till underbara godingen Benjamin och stort grattis till dig på födelsedagen imorgon!!
Nattis!
0 kommentarer