mellandag

Ousch så trött jag är ikväll! Brevid sover både lillfis och storfis och i mitten sitter jag med datorn i knäet som vanligt. Har jobbat ganska mycket både igår och idag. I måndags blev det ett litet smidigt pass på tio timmar med slut åtta på kvällen.. idag började jag åtta och slutade sex med långmöte med chefen. Trött ikväll..
Men men.. helgen var kalas trots att vi blev lite urkiga i söndags. Mys blev det iallafall trots urket med hamburgare och tur till biblan. Behövde nog en dag för oss själva också kände jag. Storfamilj i veckan, iväg hela fredagen och storstädning, storhandling och goa vänner på middag i lördags. Så det var ändå ganska najs att bara ta det lugnt i söndags och hänga med de andra båda urkarna!
I söndags eftermiddags kom mormor och morfar tillbaks till casa S igen och intog köket. Gjorde goemiddag tillsammans och tillbringade kvällen framför tv'n i sann storfamiljsanda med bingolotter i händerna och storskålar med godis, chips, ostbågar mm.. på bordet.
Storasyster har förvandlats till en liten boll på sistone efter all mumsmat. Härligt.. växer som en raket för närvarande på alla håll och kanter och vi bara tittar på och njuter.

Imorgon är planen lååång sovmorgon, hoppas bara att även storasyster är med på det tåget. Har även förberett mig med totalt dryckesstopp nu ikväll så att natten ska bli lugn. I förrgår slog jag rekordet med fyra upperundor på natten. Då blir man inte alls så piggelinig dagen efter kan jag avslöja..
Imorgon eftermiddag är det los kursos på högskolan som gäller för min del. På fredag tar jag emot min lilla kandidat F som jag ska ta hand om exemplariskt. Hon verkar kalastrevlig så nöjet är heelt på min sida. Kul med lite omväxling!
Kursen imorgon är en enkel liten sak (tror jag..) om hur jag ska ta hand om lilla F på bästa sätt.
*PÖH!* som om jag behöver det ;)

Imorgon kväll blir det senjobb till sju igen.. men vi förtränger det just nu tycker jag..

Torsdag är det nämligen MYS som gäller när finaste lilla E med medföljande mams trillar in vid lunchtid för lunchdejt och eftermiddag utan karlar. Najs! Längtar verkligen.. nu när vi är storfamilj blir det inte tid till så mcket annat än just storfamiljande på kvällarna så jag saknar verkligen att bara ta en fika med en vän antingen framför datorn eller i livs levande livet..
Men om jag ska vara ärlig finns det en ganska så stor chans att jag kommer sakna storfamiljandet med när det försvinner om en knapp månad!

Näe nu är det nattisnattis..
1 kommentar
Nina Wiklund

Du kommer att fixa din kandidat med bravur :)