trötto

det är en sådan där kväll igen..
sitter med två sovande schönisar, en på varje sida om mig och myyyser framför datorn. Tre dagar lediga från jobbet.. TRE hela dagar. Fantaaastiskt!
Körde de båda simtokiga schönisarna ner till simmet ikväll direkt när jag kom hem. Borde kanske ha följt med men det är så förbaskat skönt med en stund bara för sig själv ibland. Ja.. eller jag försökte faktiskt få sällskap på min ensamma en-och-en-halva timmes stund idag. Men nope misslyckades på grund av härjande bacillhärd i vänskapsland. Fick ändå en helt ok liten trip för mig själv.. eller ja.. ivrigt bubblandes i mobil såklart ;) Först syster och sedan fina jobbkompis E.
Hämtade schönisarna vid halv sju och körde på två hjul in till de väntande blötdjuren på parkeringen. Storasyster var såklart överlycklig och kanooonhungrig så det blev faktiskt en trip till maccedonken innan vi slutligen sjönk ner vid köksbordet alla tre.
Storasyster mumsade burgaren på två röda men spanade snabbt som tusan in min och M's resttallrikar. Så ja.. som vanligt med storasyster blev det lite här och lite där extra som slank ner. Och jag som bestämt att hon ska äta från SIN tallrik och ingen annans.. ja så bra går det med de planerna alltså..
Imorrn har vi absolut inte ett skvatt planerat jag och lillfisen. Känns ju hur märkligt som helst.. lite skönt och lite hmm.. dvs jag kommer säkert hitta på något men vad?!?
Torsdag är det förskolebio på förmiddagen en bra bit härifrån och därefter playdate med fika på granngården på eftermiddagen. Får se om vi kommer iväg på bion bara.. hänger lite på om vi orkar upp tidigt och köra M till arbetet på morgonen..
Usch nä, känner mig seg och trist nu är nog för trötto för att skriva egentligen. Låg vaken inatt mellan 4 och sex så jag skulle verkligen behöva sova typ nu..
så.. nattisnattis..
0 kommentarer