Jag kan säga att jag

verkligen förstår precis hur Flisan kände i fredags när hon låg på soffan och sa att hon inte orkade något. Idag har varit som i en dimma! Martin stannade hemma och tog hand om barnen medans jag låg klubbad i sängen och mådde urkans. Flisan ville dock hela tiden vara hos mig i sängen, klappade och gosade och myste vid min sida under täcket.
Tanken var först att inte ha henne i sängen för att inte riskera att hon drabbades igen men när hon stod gråtande utanför dörren och ropade desperat på mamma så klarade inte jag det. Hon är fortfarande inte helt frisk så det ska nog mycket till för att hon ska kunna bli sjuk igen. Den enda jag undvek var Vincent som jag verkligen inte ska bli sjuk. Usch det hade verkligen varit riktigt jobbigt. Har spritat mig och ammat snabbisar idag, inget mysfjant utan bara mat punkt.
Efter några morgontimmars gos i sängen tog jag och Flisan fram datorn och satte på Min min Mio. Smuttade jordgubbssaft och hade det nästan så trevligt som man kan ha det när man har magsjuka.
Vid tolv somnade vi båda två och sen minns jag inget mer än när Flisan knackade mig på ryggen och sa att hon ville gå upp. Jag låg kvar och sov och sov hela eftermiddagen med undantag för två snabba vändor på toan.
Känns bättre nu, inte bra men bättre. M stannar hemma imorgon.. det känns skönt, riktigt skönt!
0 kommentarer