Fredag tjohoo

Lillprinsen sover som en dröm kvar inne I sängen. Själv var jag uppe, smått exalterad, och vinkade av en mycket glad Flisa som skulle på utflykt med förskolan idag. Jag är KÄR i vår förskola. Jag är så nöjd så nöjd att det är bara inte klokt!

Idag skulle hela det lilla gänget med finaste småfisarna till stan på julutflykt och; håll i hatten..

Åka karusell

Äta på Mac Donalds

Hälsa på tomten!

Är det inte underbart?! I förrgår kom Flisan hem efter sitt kalas med ett helt litet fång ballonger och glassklibb runt hela munnen. Hon hade även fått en ganska så stor kaninnalle i födelsedagspresent. Hon var så glad att hon liksom var alldeles trött när jag hämtade henne. Jag älskar Flisans förskola.. någon bättre hade jag bara inte kunnat hitta!!

Lite extra lycklig är jag också att hon kunde gå idag eftersom hon igår hade illröda ögon och fullt med geggs i ögonvrårna. Igår morse rann ögonen och hon kliade sig.. Ringde förskolan och frågade hur det är om det är ögoninflammation om hon kunde följa med på utflykten och det kunde hon inte. Näe och det kan jag köpa.. men jag fick tipset av hennes fröken att koka vatten och badda med så kanske det försvann. Så Flisan och jag baddade och baddade och efter att ha fått sin förklaring om varför var min lilla gos hur tapper som helst. Igårkväll var hon bättre och imorse nästan helt bra! Fantastiskt råd som säkert alla bra föräldrar utom jag visste menmen man lär sig.. Ingen är född perfekt eller hur ;)

Fliset och jag hann dessutom med en härlig runda till Toysrus för att spana in julkappar igår. Huh för den affären.. isch.. det är något med för stora leksaksaffärer som gör mig.. TRÖTT och näe.. inge kul alls.

Träffade på hur många stressade föräldrar som helst som bara kom in och slet åt sig paket med tomma ögon. Jag vet det kanske låter fånigt och kanske är jag där om några år. Men vad har hänt med glädjen att köpa paket till sina barn.. Usch nej fy för stora urkiga leksaksvaruhus och heja den lilla fina butiken i källaren på Hansa. För att inte tala om den underbara vi var i i London för några år sedan.

Så nu ska jag gå in och titta till min underbara lilla gos som sover kvar inne i sängen. Får se hur det är med kräkis idag men jag hoppas att det ska vara över. Annars lär ni väl snart tro att jag drabbats av Münchhausen by proxy ;) hihihih

Puss på er!

2 kommentarer
© sarastille

Vill du tjäna hundra kronor för varje person som läser din blogg? Dvs, har du arton läsare så tjänar du 18x100 kronor! Detta är inget skämt jag har redan tjänat femhundra kronor, kika in på min blogg och läs mer! :)



http://sstille.blogg.se/2011/december/tjana-hundra-kronor-for-varje-person-som-lase.html#comment

Lucas Gustavsson

Var med och tävla om en snygg plånbok värd 600 kronor i min blogg om du vill :)