Gud jag är så ARG

att jag håller på att gå i bitar!
Flisan och jag höll på att göra frukost när hon börjar leka med dörren in till vardagsrummet. Jag säger till henne bestämt att sluta men hon bara fortsätter. Vi har satt en dörrstopp längst upp i hörnet för att hon inte skall klämma fingrarna där eftersom där lätt blir tvärdrag.
Hon struntar blankt i vad jag säger till henne och fortsätter utan att jag märker det. Plötsligt hörs en smäll. Hela det ena gångjärnet går av och det är sekunder som gör att jag får tag på den tunga dörren så att den inte faller över både henne och lillebror som ligger i sin sitter.

I en halvtimme har jag nu försökt förklara vad som hänt för henne och det enda hon säger rakt i ansiktet på mig är att hon inte "VILL" göra det vi säger till henne för att hon inte "HAR LUST" och att hon "INTE TÄNKER GÖRA SOM VI SÄGER". Tårarna sprutar fortfarande inne i "hennes" rum och jag är SÅ J-VLA ARG på henne att jag skulle bara kunna gå rakt ut från huset och lämna alltihopa bakom mig.

Ljuva fruktansvärda treårstrots.. men tack gud för att det inte gick värre.. Kvällen igår avslutades iallafall med att vi trodde att Flisan fått kräksjukan då hon plötsligt vaknade och kräkte ner precis hela sovrummet. Efter att ha spritat oss själva blev det en vuxen i varje sovrum för att undvika att även lillebror smittades om det nu var kräksjukan.
Verkar som att kräksjukan var tillfällig och det gick över snabbt iallafall.. Nåt positivt..
0 kommentarer