Ojojoj

så gott det är att vara ledig mitt i veckan!!
Igårkväll kom jag hem alldeles för sent för att hinna skriva och jag var dessutom så gossugen med storasyster att det helt enkelt inte hanns med något mer. Jobbade över nästan två timmar igår morse för att hinna vara med på ett roligt möte men när jag kom till jobbet var det såklart inställt.. suck..

Fick några fina komptimmar på listan iallafall som kan vara bra att ha när jag ska till MVC den 22/10!

Somnade som en stock efter att vi ätit kvällmaten igårkväll och sov som en stock tills det var dags för första toabesöket.. och nästa och nästa :))

Vaknade till slut vid åtta halv nio av att storasyster krawlade över mig och ville gå upp. Snäll man som man har så slapp jag gå upp utan kunde lugnt mysa vidare en kvart till innan jag också gick upp.
Skönt med den där extrakvarten.. man hinner vakna till och sträcka lite på sig innan man överfalls av en vild ettochetthavtåring ja.. och en vilt slickande spinnande katt.

Hade en gosig förmiddag i sängen med familjen. Såg lite på barnkanalen, pusslade och ritade.. bara mys alltså. Vid elva körde jag ner till mitt gamla jobb och hälsade på. Träffade en massa människor som jag fortfarande känner riktigt varmt för och kände för en stund att magen skrynklades ihopa av saknad efter min gamla arbetsplats..
Hoppas att jag kommer tillbaka dit någon gång.. även om det var sjukt stressigt så trivdes jag verkligen!

Tryckte till slut in min gamle vapendragare på jobbet i bilen, avslöjade min lilla inneboende hemlighet (åh vad kul det var :) och körde ner till stan för en mysig långlunch.
Blev en massa snack om barn och en hel del planering om vår gemensamma framtida mammaledighet. Tyvärr är bara en av oss gravid än så länge så vissa kommer få ligga i lite om vår plan ska funka :))

När jag släppt av vid jobbet igen körde jag hem och hämtade storasyster och M som stod färdigklädda i hallen. Blev en kul liten utflykt där vi minsann lyckades köpa årets första julegave! En finfin trädgårdstomte med solcellslampa! :) Sicken kalaspresent till min svåger, han kommer bli så glad så glad. Hihi
Kul hade vi iallafall och det blev en massa fniss innan M och storasyster knatade hemåt (vissa behövde verkligen sova..) Vissa andra av oss gick in på Maxi och handlade lite bakingredienser och en del annat som vi behövde bunkra.

Hade som tur var varit så förutseende att jag tagit med mig lite bröd i väskan. Ja, jag vet att det låter koko men det är det enda som hjälper mot mitt illamående just nu..

Ringde M när jag kom hem igen och fick reda på att han var lååångt iväg. Så jag fick en rejäl stund för mig själv att städa i kökslådorna (behövdes..) innan en nyvaken storasyster och M rödmosiga steg in genom ytterdörren.

Ikväll lagade jag morotssoppa och till det åt vi det nybakade bröd som Flisan och jag bakade tillsammans i förmiddags. Vår jättefina nya taklampa Lampgustavs LoveDinner är äntligen uppe och vi premiärtände ljusen medan vi åt.
Soppan rök, smöret smälte på det ångande varma brödet, himlen var mörkgråblå och de gula löven på träden utanför såg ut att flämta på grenarna för att hålla sig kvar..
Underbara höst..
Nu längtar jag efter sängen för trötttheten börjar så smått smyga sig på. Längtar även en hel del efter imorgon också så klart då jag och storasyster ska åka till Staffanstorp och mysa bort en hel dag med fina stora och små vänner.
Hoppas bara att jag mår lite bättre imorgon.. bäst att ladda väskan med bröd..
1 kommentar
Nina Wiklund

Vad mysigt det lät med en rykande soppa :)