Min lilla mage och jag

Uj vad sömnig jag är ikväll. Kanske inte så konstigt iofs eftersom jag jobbade till åtta ikväll.. Dagen var ändå inte sådär jättetuff. Skrev lite sammanfattning på två A4 till kammarrätten, dängde luren i örat på en arg mamma som bokstavligt talat skrek öronvaxet ur öronen på mig och berättade för min chef att jag var gravid efter vårt första lönesamtal.
Fniss.. vem lurar jag egentligen jo.. dagen har nog varit rätt tuff iallafall..
Men jag är nog lite sådan som person att jag vill ha det hett runt öronen. Har märkt att de dagar jag har lite att göra är för mig oftast de som är jobbigast. Nix, när det viner lite och jag känner stressklumpen i magen, det är då jag får fokus och det är då det är som roligast att jobba! Knasputte man är..
Chefen tog iallafall min växande mage med största glädje idag! Hon blev riktigt glad för min skull men erkände att hon hade misstänkt Alice redan. Tydligen hade hon sett att jag suttit och hållit kärleksfullt om magen vid några tillfällen när vi haft handledning (!?)
Måste säga att jag aldrig ens tänkt tanken på att jag håller mig på magen men.. jag antar att det nog säkert är så ändå. Min lilla chefo, som ju är psykolog till yrket, menade på att det är helt naturligt och sker utan att man tänker på det. Så Alice nu vet du det.. redan nu när du bara är stort som ett litet plommon i magen sitter mamma och klappar och gosar på dig. Bara vänta tills du kommer ut.. du kommer få så mycket gos att du ber om nåd till slut.. det kan nog storasyster intyga ;)
0 kommentarer